הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלאי סיבים: לא תאמינו עד כמה סיבים תזונתיים מסייעים לכם בשמירה על בריאות הגוף
סיבים תזונתיים נמנים בין המרכיבים החשובים ביותר תפריט התזונה שלנו. קראו מדוע חשוב לשלב אותם בתפריט היומי, אילו מחלות הם מסייעים למנוע, מהי הכמות היומית המומלצת ואילו מזונות עשירים בהם

סיבים תזונתיים הם מרכיבי מזון שמקורם בעיקר בצומח, שגוף האדם לא מסוגל לעכל באופן מלא. הם נמנים בין המרכיבים החשובים ביותר בתזונה של בני האדם. הסיבים, שידועים גם בשמם סובין, מורכבים מתאית, ליגנין ופקטין, חומרים העמידים בפני פעולת אנזימי העיכול.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




משום שהם לא מתעכלים בדומה לשאר המזון, הם נעים לאורך המעיים כפסולת. הם מסייעים לשמור על בריאות מערכת העיכול ומונעים עצירות. הם קושרים את שאר חומרי הפסולת שנוצרים מעיכול של מזונות אחרים והופכים את מעבר הפסולת במעיים לקל יותר. במחקרים שונים נמצא קשר בין צריכת סיבים לבין סיכון נמוך יותר למחלות לב, לשבץ, לסוכרת סוג 2 ולסרטן המעי.

על פי ההנחיות האחרונות שפורסמו בנושא, צריכת הסיבים היומית המומלצת צריכה לעלות ל-30 גרם מדי יום, כחלק מתפריט בריא ומאוזן. עם זאת, רוב המבוגרים צורכים 18 גרם סיבים בממוצע ליום. ילדים מתחת לגיל 16 לא צריכים הרבה סיבים בתפריט שלהם, כמו גם בני נוער ובוגרים, אך הם עדיין צריכים יותר מה שהם צורכים בממוצע כיום.



הכמות היומית המומלצת לצריכת סיבים תזונתיים היא 15 גרם עבור ילדים בגילאי שנתיים עד חמש; 20 גרם עבור ילדים בגילאי חמש עד 11; ו-25 גרם עבור בני נוער בגילאי 11 עד 16.

בין המזונות בהם ניתן למצוא כמות גדולה של סיבים תזונתיים גם, דגני בוקר, פסטה מחיטה מלאה, לחם ולחם שיבולת שועל, שעורה ושיפון. כמו כן, גם פירות יער, אגסים, מלון ותפוזים עשירים בסיבים; גם ירקות כגון ברוקולי, תירס וגזר; וגם שעועית קטניות, אגוזים, זרעים ותפוחי אדמה עם קליפה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE