הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ירוק בחוץ בריא בפנים: כך ירקות בעלי עלים ירוקים יכולים לסייע בהגנה על בריאות הכבד
לדברי החוקרים אין צורך בכמויות גדולות. די ב-200 גרם של עלים ירוקים ביום, כגון סלרי, תרד, חסה ורוקט, על מנת לספק לכבד שלכם בריאות טובה יותר

מחקר חדש שנערך בעכברים מצא, כי שילוב של עלים ירוקים בתזונה היומיומית יכול לסייע במניעת מחלת כבד שומני. מחלת הכבד השומני או סטאטוזיס הכבד, היא מצב בו שומן מצטבר בכבד. בין 30 ל-40 אחוז מהמבוגרים בארצות הברית חיים עם המחלה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




המחלה היא אחת השכיחות בין מחלות הכבד הכרוניות במדינות המערב, ומומחים מקשרים בינה לבין השמנה, עודף משקל וגורמי סיכון מטבוליים. נכון להיום, אין טיפולים מאושרים למחלה שעלולה להתפתח למצבים חורים יותר, כגון שחמת הכבד. המומחים לתחום ממליצים על ירידה במשקל, צריכת מזון בריא ופעילות גופנית מרובה לשם הפחתת השומן בכבד.

עם זאת, מחקר חדש, עשוי לסלול את הדרך לטיפול חדש. המחקר מראה כי תרכובת הנמצאת באופן טבעי בירקות בעלי עלים ירוקים, Inorganic Nitrate, יכולה להפחית את הצטברות השומן בכבד.

במהלך המחקר נבדקה השפעתה של דיאטה עשירה בשומן, דיאטה עשירה בסוכר ודיאטה עשירה בניטראט על עכברים. החוקרים חילקו את העכברים לשלוש קבוצות והאכילו כל אחת מהן בדיאטה אחרת. קבוצת הבקרה קיבלה תזונה נורמלית, קבוצת הדיאטה עתירת השומן אכלה את התזונה המקבילה לזו המערבית ואילו הקבוצה השלישית קיבלה דיאטה עתירת שומן עם תוספת ניטראט.

כצפוי, העכברים בקבוצה שאכלה את הדיאטה העשירה בשומן עלו במשקל, במסת השומן וברמת הסוכר בדם. כל המדדים האמורים היו נמוכים בקרב העכברים שאכלו את אותה הדיאטה בתוספת ניטראט.



לדברי החוקרים, נרשם שיעור נמוך באופן משמעותי של שומן בכבד. כמו כן, המכרסמים שקיבלו את הניטראט היו בעלי לחץ דם נמוך יותר ורגישות טובה יותר לאינסולין, מאשר אלה שצרכו את אותה הדיאטה ללא ניטראט.

החוקרים יודעים, כי לצריכה גבוהה יותר של ירקות ופירות יש השפעה חיובית על בריאות ותפקוד הלב וכלי הדם. הירקות המכילים ריכוז גבוה של ניטראט כוללים, גם סלרי, תרד, חסה ורוקט. לדבריהם, אין צורך בכמויות ענק על מנת להשיג את ההשפעות המועילות עליהן הצביע המחקר. די ב-200 גרם ליום. למרבה הצער, בימינו רבים בוחרים לא לאכול את הכמות המומלצת של ירקות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE