הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מתחיל לזרוק את סובביו מתחת לגלגלים?
פרקליטו של הנשיא רודי ג'וליאני מרמז שהטקטיקה החדשה של הנשיא עשויה להיות: היה שיתוף פעולה עם רוסיה. הנשיא אישית לא ידע דבר. ובנו דונלד ג'וניור? חתנו ג'ארד קושנר?

רודי ג'וליאני, פרקליטו האישי של הנשיא דונלד טראמפ, אמר אתמול כי ייתכן שהיה שיתוף פעולה בין הקמפיין הנשיאותי של טראמפ לבכירים רוסים, אולם גם אם היה, טראמפ לא עשה זאת. "מעולם לא אמרתי שלא היה שיתוף פעולה בין הקמפיין, או אנשים בקמפיין", אמר ראש עיריית ניו יורק לשעבר בראיון לכריס קואומו ברשת CNN.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתחילים לצופף שורות לאחור? פעם ראש עיריית ניו יורק, היום פרקליטו האישי של הנשיא טראמפ, רודי ג'וליאני (צילום: CNN)

 

ג'וליאני הוסיף כי טראמפ עצמו מעולם לא טען שלא היה שיתוף פעולה כלל, רק שהוא עצמו לא סייע למאמצים הרוסיים להתערב בבחירות. "אתה מעוות את העמדה שלי", תקף ג'וליאני את קואומו, לאחר שזה הוכיח בציטוטי עבר שאמירתו של אורחו אינה מדויקת. "מעולם לא אמרתי שלא היה שיתוף פעולה מצד הקמפיין, או מצד אנשים בקמפיים".

לאחר מכן עבר ג'וליאני להדגיש את הנקודה שלו בנוגע לנשיא: "אין שבב ראיה שנשיא ארה"ב ביצע את הפשע היחיד שאפשר לבצע כאן: לקשור קשר עם הרוסים לפרוץ לועדה הדמוקרטית הלאומית". יצוין בשם הדיווח העובדתי שזו רחוקה מלהיות העבירה היחידה שניתן לטעון שבוצעה. כל הסכם לקבל סיוע, בין אם כספי ובין אם שווה-כסף (כמו, לדוגמא, מסע תעמולה חשאי ו'לא קשור' כביכול לקמפיין, או מידע מזיק על היריב\ה) מגורם זר במסגרת בחירות בארה"ב הוא עבירה בוטה על חוקי מימון הבחירות.

טראמפ למעשה חזר ואמר, באופן גורף, שלא היה "שום שיתוף פעולה" ("No collusion", כפי שניתן למצוא בעשרות אם לא מאות ציוצים בחשבונו), ובכירים בקמפיין (כמו יועצת התקשורת קליאן קונוויי, שגם שימשה כאחת ממנהלות הקמפיין), הכחישו אף הם כל טענות לשיתוף פעולה מצד הקמפיין כולו.

 

נו קולוז'ן? זה מתחיל לבוא עם כוכבית (צילום: AP)

 

ההצהרה האחרונה של ג'וליאני היא רק הפיתול האחרון בשרשרת גרסאות משתנות שימיה פחות או יותר כימי נשיאותו של טראמפ, בנושאים מקטן לגדול. בקטגוריית הקטן יש כדוגמא את סיפור התשלום לסטורמי דניאלס: תחילה טען הנשיא שלא ידע עלין, לאחר מכן הצהיר ג'וליאני שהנשיא החזיר למייקל כהן את הכסף עליו. הנשיא מיהר להצהיר שהתשלום לא היה קשור לקמפיין. בית המשפט חשב אחרת וקיבל את הודאתו של מייקל כהן בעבירות מימון בחירות בהקשר לתשלום, אבל אז התעקש ג'וליאני שהתשלום לדניאלס "אינו יכול להיות" מנוגד לחוק.

בנושא הגדול, של שיתוף פעולה עם רוסיה, מסלול הגרסאות היה דומה באופיו: תחילה הכחיש טראמפ כל קשר בין הקמפיין שלו לרוסיה. לאחר שדווח כי בנו דונלד ג'וניור וחתנו ג'ארד קושנר היו מעורבים בארגון פגישה עם עורכת דין המקושרת לקרמלין במגדל טראמפ בניו יורק, טענו הנשיא ובנו כי הפגישה עסקה בחוקי אימוץ.

כשדווח שלמעשה הפגישה אורגנה תחת הכותרת "לכלוך על הילארי קלינטון" וזה גם מה שנדון בה, היתה הטענה ש"כל קמפיין היה מסכים לפגישה כזו" (דבר שאינו נכון. יש תקדימים לא מעטים של קמפיינים בעבר שהוצע להם מידע שמקורו מפוקפק. פעם אחר פעם בחרו מועמדים משתי המפלגות להגיש את המידע וכל מידע באשר למי שמסר אותו ל-FBI, גם בלי מעורבות של מדינה זרה). בסופו של דבר החל ג'וליאני לטעון ש"אם היה שיתוף פעולה, זו לא עבירה על החוק" וכעת, כאמור, הוא מודה ש"ייתכן" שהיה שיתוף פעולה בין הקמפיין ואישים בכירים בו לממשלת רוסיה, במטרה להשפיע על הבחירות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE