הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אין צורך להגזים: נטילה של ויטמין D במינון גבוה לא טובה יותר מאשר נטילה שלו במינון נמוך
מחקר חדש מצא, כי אין הבדל במידת צפיפות המינרלים בעצמות או במספר השברים בקרב גברים ונשים מבוגרים, שקיבלו מינון גבוה של ויטמין D, בהשוואה לאלה שקיבלו מינון נמוך של הוויטמין

רמות נמוכות של ויטמין D קשורות באבדן רקמת עצם שיכולה להוביל לנפילות ולשברים בקרב אנשים מבוגרים. עם זאת, נטילה של הוויטמין במינון גבוה לא הציגה יתרונות על פני נטילה במינון נמוך. כך עולה ממחקר אקראי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




במחקר השתתפו 379 נשים וגברים בריטיים, שגילם הממוצע 75. המשתתפים חולקו לשלוש קבוצות וקיבלו מינונים חודשיים של ויטמין D. המינונים היו שווים ל-400, 800 ו-1600 מיליגרם ביום. לא היתה קבוצת פלסבו. בתחילת הניסוי, היו הקבוצות מתאומות מבחינת רמת הוויטמין בדם, צפיפות העצם, גובה, משקל, לחץ דם וגורמים אחרים.

רמות הוויטמין בדם גדול בכל שלוש הקבוצות ביחס למינון שקיבלו. עם זאת, לא נרשם הבדל בין הקבוצות במידת צפיפות המינרלים בעצמות, במספר הנפילות או במספר השברים, שנגרמו עקב אוסטאופרוזיס. כמו כן, לא היו תופעות לוואי הקשורות במינון.



לדברי החוקרים, קיימת אפשרות כי כל שלוש המנות הגבילו את אבדן רקמת העצם, אך ללא קבוצת פלסבו, אין וודאות. עוד הוסיפו החוקרים, כי אנשים מעל גיל 70 צריכים להבטיח נטילה של כמות מספקת של ויטמין D. אך הטיעונים למינון גבוה של תוספי הוויטמין אינם נתמכים במחקר שבוצע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE