הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החורף מכה בצפון-מזרח ארה"ב ומשתק בה את התנועה באוויר וביבשה
הסופה ששפכה רגל של שלג במערב התיכון וביטלה אלף טיסות בנמה"ת או'הייר בשיקאגו קיבלה שיניים חדות עם הגיעה לצפון-מזרח והיא משתקת טיסות, רכבות וכבישים

מטח חורפי, שהפיל יותר מרגל של שלג על אזור המערב התיכון, הפך זועם יותר בהגיעו למדינות הצפון-מזרח והוא משתק נמלי תעופה, מסילות רכבת וכבישים מהירים בלמעלה מתריסר מדינות. שלג שנישא ברוחות של מעל 50 מייל לשעה, בצירוף עם טמפרטורות שהמשיכו לצנוח, תרמו לתנאים המסוכנים המשתרעים ממיזורי ועד מיין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ונגל הבטון הפך לארץ-פלא מושלגת. סעו בזהירות, אם בכלל (צילום: דרו אנגרר, גטי)

 

שירות החזאות הלאומי מזהיר כי באזורים מסוימים בצפון-מזרח ארה"ב צפויים עד שני רגל שלג, ודרום ניו אינגלנד עשויה לראות הצטברות קרח של עד רבע אינץ' (מעט יותר משישה מ"מ). "רגליים של שלג, תנאי סופת שלגים, הצטברות ניכרת של קרח, רוחות שוברות-עצים וטמפרטורות צונחות יביאו לסגירת כבישים, ביטולי טיסות וישבשו פעילות יומיומית בחלק גדול מצפון-מזרח ארה"ב", אומר החזאי אלגס סוסנאוסקי משירות אקיו-וות'ר.

גם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נרתם למסע ההסבר באשר לחומרת התנאים, והפציר בציוץ בעשרות מיליוני התושבים החשופים לסופה להיזהר, ופשוט להישאר בבית אם אפשר. בהתייחסו לטמפרטורות הנמוכות הוסיף הנשיא: "לא היה רע לקבל קצת מההתחממות הגלובלית הישנה ההיא כרגע". למעשה, מדענים משוכנעים יותר ויותר שההתחממות, באוויר ובים כאחד, היא-היא הגורמת לסופות חורפיות להימשך זמן רב יותר ולהיות אלימות יותר.

למעלה מארבעת אלפים טיסות בוטלו מיום שישי ועד מחר, וביטולים נוספים צפויים אף הם. אלף טיסות נכנסות ויוצאות בוטלו בנמל התעופה או'הייר שבשיקאגו לבדו. טיסת יונייטד מפיניקס, ועליה 129 בני אדם, החליקה על מסלול הנחיתה שם אתמול (שבת) אולם לא דווח על נפגעים.

 

באפסטייט ניו יורק הנוף הפך לשלג עם תוספות שמבצבצות ממנו (צילום: אית'אקה ג'ורנל)

 

 

רוב מי שביקשו לעקוף את מפגעי רוחות השמיים על מסילות הברזל התאכזבו אף הם. חברת הרכבות אמטראק ביטלה חלק מהקווים בין שיקאגו לוושינגטון הבירה ולניו יורק אתמול, וכן בוטלו אתמול נסיעות בין ניו יורק, בוסטון ופנסילבניה.

בפיטסבורג בוטלה כל תנועת הרכבות אל תוך העיר וממנה למשך מספר שעות בשל קווי מתח גבוה שקפאו מעל המסילה. כך הודיעו רשויות מחוז אלגהני. גם דרומה משם שררו תנאים מסוכנים. בקנזס נהרג נהג מפלסת שלג לאחר שרכבו התגלגל סמוך לעיירה סטילוול.

במיזורי נחסם הכביש הבין-מדינתי 55 במשך שעות אמש בעקבות תאונת שרשרת של 15 כלי רכב. הכביש נפתח לתנועה, אולם משרד התחבורה של המדינה מזהיר כי הוא מכוסה בשלג וקרא לנהגים לנהוג ב"זהירות קיצונית" (תרגום: אם זה לא עניין של חיים ומוות, שבו בבית או סעו בדרך חלופית).

 

הן איטיות, רחבות וכבדות. אל תיצמדו למפלסת (צילום: UpstateNewYork.com)

 

מושלי ניו יורק ופנסילבניה הכריזו על מצב חירום. מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, זימן 450 מאנשי המשמר הלאומי ואסר על סמיטריילרים ואוטובוסים לנסוע על הניו יורק ת'רוּוֵיי וכבישים בין-מדינתיים אחרים. ברוצ'סטר שבמרכז מדינת ניו יורק נרשמו כבר 18 אינץ' של שלג בשעה 9:00 הבוקר. בבאפאלו החל השלג לרדת לאט יותר, אולם שירות החזאות מזהיר כי הרוחות העזות ימשיכו לנשוב אל תוך הלילה, עם אפקט רוח של 20- עד 40- מעלות פרנהייט.

רשויות התעבורה של ניו יורק מזהירות את הנהגים לפקוח עין לנוכחות של מפלסות שלג. "המפלסות שלנו נוסעות במהירות מרבית של 35 מייל לשעה", אומר ג'ורדן גוארין, דובר משרד התחבורה של המדינה. "אנשים צריכים לתת להן מקום לעבוד. הן גדולות וכבדות והן מפזרות מלח. כמו שאנחנו תמיד אומרים, 'אל תידבקו למפלסת'", סיכם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE