הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"את הכסף צריך לעשות בארה"ב, אבל יותר כיף לבזבז אותו בישראל"
ישראלים מספרים על החיים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: ניר וינבלוט, נשוי +4.לוס אנג'לס, בוואלי, שרמן אוקס.

"יש לי ארבעה ילדים. הגדול שלי, בן 24, מסיים השנה את האוניברסיטה. יש לי עוד בן בגיל 22 שמסיים גם ללמוד ועובד איתי בעסק תוך כדי. שניהם לומדים מנהל עסקים. ילדה בת 16, וילד קטן בן 11 בכיתה ו'. אשתי, היא ממקסיקו סיטי. אחרי שנים שהן הקדישה את זמנה לגידול הילדים, היא החליטה לחזור לבית ספר וללמוד. יש לה תואר בקוסמטיקה ובאיפור, והיא מסיימת תואר כמתורגמנית מקצועית בבתי משפט מספרדית לאנגלית.

באתי לארה"ב בתור ילד צעיר עם ההורים כשהייתי רק בן 5. אבא שלי היה מהנדס במוטורולה ואמא שלי היתה מנהלת בנק בארץ. הם החליטו לשנות מקום ומזל. הגענו לכאן ודרך חברים אבא שלי בסוף נכנס לעסק של המסעדנות.

גרנו בהתחלה בניו יורק, ולאחר מכן עברנו לניו ג'רזי, שם ההורים שלי פתחו מסעדה את המסעדה הראשונה "ג'רוזלם פיצה". ממסעדה אחת הפכנו לרשת של כמה מסעדות. ב-85' ההורים שלי התגרשו ואמא שלי החליטה לשנות מקום. אני, אמא שלי ואח שלי עברנו לקליפורניה. מאז אנחנו כאן בלוס אנג'לס. פתחנו יחד קייטרינג לאירועים, ונפלה לידינו ההזדמנות לפתוח גם מסעדה ב-1992. לקחנו סיכון ועשינו זאת. עד היום אנחנו מנהלים את העסק ביחד, אני ואמא. למסעדה קוראים "לה גונדולה- La Gondola" והיא נמצאת בברלי הילס 9025, וולשיר בולווארד Wilshire Blvd. היום, אני עוסק יותר בקייטרינג ואירועים ואמא שלי מנהלת את המסעדה, אבל אנחנו עושים הכל ביחד. עכשיו גם הדור השלישי, הילדים, נכנסו לעסק, אבל תמיד התנאי שלי הוא שיסיימו קודם את הלימודים ואז ייכנסו פול טיים לעסק.

החוויה הכי משמעותית שעברתי פה היא למצוא את הכלה שלי, את אישתי. היא הגיעה לכאן ממקסיקו סיטי לחופש דרך ארגון יהודי. כל החברים שלי לחצו עליי, למרות הלחץ בעבודה, שאגיע לנופש לסופ"ש ובסוף השתכנעתי. אף אחד מאיתנו לא חשב שזה יהיה המקום שבו נמצא האחד את השנייה, אבל בסוף זה מה שקרה. מאז אנחנו יחד".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מה אתה הכי אוהב בארה"ב?

היכולת והזדמנויות שיש לאדם עם קצת רצון לבנות את עצמו. להיות עצמאי זה קל יותר מאשר במקומות אחרים ובטח מהארץ.

מה אתה הכי לא אוהב בארה"ב?

היחס הקריר של אנשים וחוסר ספונטניות.

מה מבחינך הדבר השונה ביותר בין ישראל לארה"ב?

כל החיים שלי גדלתי בארה"ב ואת כל החופשים שלי הייתי מבלה בארץ, ואתה מרגיש את השוני. אמריקאים קצת קרים, ואם אתה לא שייך לקהילה היהודית אתה יכול להרגיש את הקור הזה. בארץ, לא משנה אם אתה ישראלי או אמריקאי יש לך הרגשה של קהילה. כאן אין "אני קופץ אלייך לקפה", לא חיים על הדקה. אמריקאים צריכים לתכנן מראש הכל. בישראל יותר ספונטניים מפה.

למה הכי מתגעגע בארץ?

לאנשים ולאוכל.

למה אתה הכי פחות מתגעגע אליו בארץ?

כל דבר שקשור לבירוקרטיה בארץ ולשירות.

מה הכי ישראלי בעיניך?

שפת הגוף משוחררת. מדברים עם הידיים, בקול רם. לא יודעים לשמור סודות, הכל פתוח.

חופשה מומלצת:

אנחנו כל הזמן מחפשים לצאת מארה"ב, אבל היא מאוד יפה.  אני ממליץ על קליפורניה כי יש כאן הכל, ובכלל בארה"ב יש מלא מקומות מדהימים מתחת לאף. יש מלא מה לראות: טבע, היסטוריה. יש הכל.

מסעדה מומלצת במקום מגורייך:

המסעדה שלי כמובן, אבל אם אני רוצה לפרגן אז מסעדת צ'רקול (Charcoal), הם שייכים למסעדת אלנבי בניו יורק. אוכל ישראלי על רמה, מוזיקה ישראלית ממש מרגישים בת"א.

איך אתה חוגג את החגים בארה"ב?

מכיוון שכל בני הדודים והדודים שלי בארץ אז יש לנו חברים קרובים כמו משפחה, ואנחנו עומדים על זה שנהיה בחגים ביחד. הולכים יחד לבית הכנסת ואז ארוחות גדולות וחופשים ביחד.

איזה מקום הוא מבחינתך הכי מיוחד במקום מגורייך?

אני ממש אוהב את מרינה דל ריי, זה על שפת הים. חצי דרך לשם אתה מרגיש שיצאת לחופש. מעדיף מים על פני הרים עם נוף. אוהב את הרעש של הים, הריח של מי המלח.

במה לדעתך מקום מגורייך עדיף על ערים אחרות?

לוס אנג'לס דומה יותר לארץ בגלל מזג האוויר והישראלים הרבים שיש פה. אפילו אמריקאי או יהודי שמכיר את הארץ אוהב את המקום כי יש פה פלאפל ישראלי ויש פה חום מיוחד.

במה לדעתך מקום מגורייך פחות עדיף על ערים אחרות?

המרחקים, לכל מקום אתה צריך את הרכב והמרחקים עצומים.

לאן אתה הולך במקום מגורייך כשאתה רוצה להרגיש בבית (מזכיר את ישראל)?

לחצר של החבר הכי טוב שלי- שם אני ממש מרגיש בבית. יושבים, פותחים בקבוק יין, חומוס מהארץ, פיתות על האש ומדברים.

איפה אתה רואה את עצמך עוד 10 שנים?

אולי עם תוספות למשפחה מהילדים כמה כלות ואולי נכדים, אבל בערך באותו מצב.

האם אתה רואה את עצמך חוזר לארץ?

אני ואשתי כל הזמן מדברים על זה. בעוד 20 שנה אנחנו רואים את עצמנו חצי מהזמן בארה"ב וחצי מהזמן בארץ. אנחנו תמיד אומרים שאת הכסף צריך לעשות פה, אבל יותר כייף לבזבז אותו בארץ.

איך אתה אוהב לאכול קרמבו?

לאט לאט, מלמעלה עד למטה ולשמור את הביסקוויט לסוף. זה מצחיק, כי כבר לא מביאים לכאן קרמבו, אז לאירוע שהיה לנו עשינו קרמבואים בעצמנו, והיה מעולה.

איזה פלאפל אתה הכי אוהב בעיר?

יש מסעדה שקוראים לה תל אביב שיש להם את הפלאפל הכי טוב בעיר.

איזה חומוס אתה הכי אוהב בעיר?

ד"ר סנדוויץ בבברלי הילס, חומוס שעושים אותו כמו בארץ. טרי טרי.

טיפ לישראלי המתחיל באמריקה?

צריך פה קצת סלבנות. לקחת הכל ברוגע. אמריקאים לא עובדים על היי וולטג' כמו הישראלים.

 

15% לא
85% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE