הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תשכחו מזה: תוספי תזונה שמכילים ויטמינים ומינרלים לא מונעים דמנציה
תוצאות המחקר אכזבו את החוקרים, שציפו למצוא ראיות מוצקות לכך שיש לתוספי תזונה מסוימים, המכילים ויטמינים או מינרלים, השפעה שעשויה לסייע במניעת ירידה ביכולות הקוגניטיביות

תוספי תזונה שמכילים ויטמין B, בטא קרוטן, ויטמינים D, C, או E, אבץ, נחושת או סלניום לא הוכחו כיעילים למניעת ירידה ביכולות הקוגניטיביות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




סקירה רחבה של מחקרים שבוצעו בנושא לא העלתה ראיות מוצקות לכך שלתוספי תזונה, המכילים ויטמינים ומינרלים, יש השפעה כלשהי על מניעת הירידה ביכולת הקוגניטיבית או על מניעת דמנציה.

הניתוח כלל 28 מחקרים, בהם השתתפו יותר מ-83,000 אנשים בריאים מבחינה קוגניטיבית, בגילאי 40 ומעלה. הדיווחים כיסו מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים, שהמשתתפים נטלו בנפרד ובמשולב, במינונים שונים. המעקב נמשך עד 18 שנה. שמונה מחקרים בחנו את נוגדי החמצון בטא קרוטן, ויטמין C וויטמין E. מחקר אחר השווה בין ויטמין D לבין פלסבו. מחקר נוסף בדק תוסף תזונה שהכיל אבץ ונחושת וכלל יותר מאלף משתתפים ועוד מחקר בדק את ההשפעות של סלניום על 3,700 משתתפים. כמו כן, בוצעו 17 ניסויים שבדקו את ההשפעות של תוספי תזונה המכילים סוגים שונים של ויטמין B, שניטלו בנפרד או במשולב אם נוגדי חמצון ומינרלים.



החוקרים לא הצליחו למצוא ראיות מוצקות לכך שלתוספי התזונה המכילים ויטמינים או מינרלים יש השפעה משמעותית. נרשמה אפשרות להשפעה חיובית בנטילת תוסף תזונה המכיל נוגדי חמצון לטווח ארוך. אך גם לאפשרות זו נמצאו ראיות חלשות.

לדברי החוקרים, תוצאות המחקר מאכזבות, משום שהם ציפו למצוא ראיות להשפעה משמעותית. אך בהתבסס על מחקר זה, שנחשב לגדול מסוגו, החוקרים סבורים, כי אין תוסף תזונה שמכיל ויטמינים או מינרליים ויהיה יעיל במניעת ירידה ביכולות הקוגניטיביות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE