הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש הפדרלי קבע: פול מנאפורט מסר תצהירים כוזבים במכוון
בדיוק כפי שטען התובע המיוחד מולר לפני חודשים אחדים, היום איששה שופטת פדרלית כי מי שניהל את הקמפיין הנשיאותי של דונלד טראמפ פעל במזיד במידע שמסר ל-FBI, למולר ולחבר המושבעים. הקביעה מאפשרת למשרד התובע המיוחד להחמיר עם עונשו של מנאפורט

ציוך דרך משמעותי נרשם היום לאחר ששופטת בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון די. סי. קבעה כי פול מנאפורט, לשעבר מנהל קמפיין הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ, שיקר במהלך העדות שמסר לתובע המיוחד רוברט מולר, שמונה לבדוק את התערבותה של רוסיה בבחירות 2016.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנאפורט ביציאה מבית המשפט הפדרלי בשנה שעברה (צילום: Getty Images)

 

השופטת איימי ברמן ג'קסון מבית המשפט הפדרלי בוושינגטון די. סי. קבעה הערב (רביעי) כי מנאפורט "מסר מספר תצהירים כוזבים מכוונים לבולשת הפדרלית (FBI), למשרד התובע המיוחד מולר ולחבר המושבעים הגדול בנוגע לפרטים שקשורים באופן ישיר לנושא החקירה".

מדובר בהפרה של הסדר הטיעון שעליו חתם מנאפורט בן ה-69, עובדה שעלולה להוסיף לא מעט שנים למאסר העתידי שבית המשפט צפוי להטיל עליו. התביעה הפדרלית טענה לאורך כל השימועים כי מנאפורט "ידע מה הוא עושה ולא פעל מתוך כוונות טובות, תום לב או כל תירוץ אחר". לפי הקביעות של השופטת ניתן לראות כי היא הסכימה לטענה זו.

השופטת ציינה באופן ספציפי את קשריו עם יועץ פוליטי רוסי: "התצהירים הכוזבים נוגעים גם לגבי קשריו עם קונסטנטין קילימנק", כתבה השופטת בהתייחסה לאזרח רוסי אשר הוגש נגדו כתב אישום בגין שיבוש מהלכי משפט ביוני 2018.

בספטמבר אשתקד הודה מנאפורט בשני סעיפים של קשירת קשר והבטיח לשתף פעולה עם החקירה של מולר בתמורה להקלה בעונשו. זמן קצר לאחר מכן נחשף כי משרד התובע המיוחד דרש לבטל את הסדר הטיעון לאחר שהתגלו שקריו, וכעת הטענות הללו מקבלות חיזוק משפטי.

המשמעות של החלטת בית המשפט תורגש כאשר מנאפורט יגיע לשלב מתן גזר הדין. מבחינה משפטית, הוא לא יכול לבטל את ההודאה שמסר כחלק מהסדר הטיעון, אך קביעת בית המשפט למעשה משחררת את משרדו של מולר מהמחויבויות שלו למנאפורט, כמו הקלה בתקופת המאסר בתמורה לשיתוף הפעולה שלו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE