הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הניצחון על דאעש צפוי בימים הקרובים, ולטראמפ יש דרישה ברור מאירופה
הנשיא דורש ממדינות אירופה לקחת אחריות על לוחמי ארגון הטרור שנמצאים בשבי האמריקני. הוא הזהיר שבמידה ולא, ארה"ב תיאלץ לשחרר אותם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול (שבת) כי ארצות הברית קוראת לבנות בריתה באירופה "לקחת בחזרה 800" לוחמים של דאעש שנתפסו בסוריה - ולהעמיד אותם למשפט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תושבי פריז מדליקים נרות זיכרון לזכר הנספים במתקפה בתיאטרון הבטקלאן, נובמבר 2015 (צילום: Shutterstock) 

"הח'ליפות של דאעש עומדת ליפול", כתב טראמפ בטוויטר, "והאלטרנטיבה לא תהיה טובה מכיוון שנאלץ לשחרר אותם".

טראמפ אמר את הדברים כאשר בסוריה נלחמים מיליציות בנות בריתה של ארצות הברית במעוז האחרון, והקטן, של ארגון הטרור הסמוך לנהר הפרת. כך אמר מפקד הכוחות אתמול. הוא הוסיף כי דאעש צפוי להיות מובס סופית.

ג'יאה פוראת אמר כי כוחות צבא סוריה הדמוקרטית הצליחה לדחוק לפינה את הלוחמים הנותרים של דאעש סמוך לגבול עם עיראק והם מקיפים אותם מכל הצדדים.

"בימים הקרובים ובזמן קצר, ננקה את העולם מדאעש בניצחון צבאי", אמר. פוראת אמר את הדברים לאחר שביום שישי אמר הנשיא טראמפ כי "יהיו הודעות חשובות" בנוגע לסוריה בתוך 24 שעות.

 

קורא לאירופים לקחת אחריות על הנתינים שלהן. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutrerstock)

"ארצות הברית קוראת לבריטניה, לצרפת, לגרמניה ולבנות ברית אחרות באירופה לקחת חזרה 800 לוחמי דאעש שנתפסו בסוריה ולהעמיד אותם למשפט", כתב טראמפ בטוויטר.

הוא הוסיף כי "ארצות הברית לא רוצה לראות את אותם טרוריסטים מחלחלים לאירופה - לשם הם צפויים להגיע. אנחנו עושים הרבה, ומוציאים הרבה, והגיע הזמן שגם אחרים יתחילו לעשות את העבודה שלהם. אנחנו נסוגים מסוריה לאחר שארגון הטרור יובס במאה אחוזים".

טראמפ התחייב להסיג את הכוחות האמריקניים בסוריה לאחר הניצחון על דאעש, התחייבות שהעלתה שאלות בנוגע למיליציה הכורדית, בת בריתה של וושינגטון, והמעורבות הטורקית בצפון סוריה.

בימים האחרונים התקדמו כוחות צבא סוריה הדמוקרטית התקדמות רבה בחסות הפצצות מהאוויר של ארצות הברית, בזמן שאלפי בני אדם נמלטו מהמעוז האחרון של ארגון הטרור.

 

ההרס במלחמת האזרחים בסוריה. דאעש עומדים להפסיד (צילום: Shutterstock)

למרות שחברי הארגון עדיין תופסים במעוז אחד במדבריות הרחבות של מרכז סוריה, ואחרים הפכו לתאים רדומים בערים עיראקיות - היכולת של הארגון לשלוט על שטח נעלמה מן העולם.

הלחימה של הימים הקרובים צפויה לסיים את התופעה שהחלה במסגד הגדול של מוסול בצפון עיראק בשנת 2014, אז אבו בקר אל-בגדאדי ניצל את הכאוס האזורי כדי להכריז על עצמו כח'ליפה, וסחף עמו קבוצה גדולה של מוסלמים.

הוא הקים ממשלה עם מערכת משפט, מטבע ודגל. המדינה האסלאמית הגיעה בשיאה מצפון סוריה וכמעט עד בגדאד, והיו בה כמעט שני מיליון תושבים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE