הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סקר חושף: שיעור התמיכה בנשיא ירד, כ-60% מעוניינים בהכרעה משפטית להכרזת החירום
פחות משבוע מאז ההכרזה על מצב חירום בגבול הדרומי של ארה"ב, סקר מגלה כי שיעור התמיכה בנשיא ירד ל-36% בלבד. 21% מן הרפובליקנים סבורים שבתי המשפט צריכים להכריע בנושא, רק 20% מאמינים שהנשיא חרג מסמכותו

פחות אמריקאים תומכים בהכרזת הנשיא טראמפ על מצב חירום לאומי בגבול ארה"ב-מקסיקו מאשר שיעור התמיכה בתפקוד הכללי של הנשיא, כך עולה מסקר חדש שנעשה במשותף ע"י NPR (רשת הרדיו הציבורית בארה"ב) ו-PBS (רשת הטלוויזיה הציבורית בארה"ב).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, ביום שישי האחרון הכריז טראמפ על מצב חירום, וזאת במטרה לעקוף את הקונגרס ולהקצות מיליארדי דולרים לטובת הקמתה של חומה לאורך הגבול הדרומי. מאז נודע כי לא פחות מ-16 מדינות הגישו עתירה בדרישה להקפיא את ההכרזה.

על פי הסקר, שיעור התמיכה בנשיא טראמפ עומד על 36% בלבד, וזאת לעומת 61% שאינם שבעי רצון מתפקודו. לשם השוואה, בסקר הקודם של PBS ו-NPR התגלה כי שיעור התמיכה עומד על 39%. מעבר לכך, 60% מהנשאלים מאמינים שמערכת בתי המשפט צריכה לאשר את ההכרזה, לרבות 21% מהנשאלים שהגדירו את עצמם כתומכי המפלגה הרפובליקנית.

קרוב ל-89% מהנשאלים שהזדהו כשייכים למפלגה הדמוקרטים טענו שהנשיא טראמפ חורג מהסמכות שלו, ואילו בקרב המשיבים הרפובליקנים נתון זה עומד על כ-20% בלבד. 84% מן המשיבים הרפובליקנים סבורים שישנו מצב חירום בגבול הדרומי, וזאת לעומת 10% מן הדמוקרטים ו-42% מן המצביעים העצמאיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE