הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשיכה לאיים: איראן שיגרה בהצלחה טיל שיוט מצוללת במיצרי הורמוז
השיגור נענה במסגרת תרגיל צבאי שעורכת הרפובליקה השיעית. טהרן איימה לסגור את המיצרים לתנועת מכליות נפט בעקבות הסנקציות האמריקניות שהוחזרו לאחר הפרישה מהסכם הגרעין

איראן ערכה היום (ראשון) ניסוי בשיגור טיל שיוט מצוללת במהלך תרגיל ימי שנערך במיצרי הורמוז. כך הודיעה התקשורת האיראני כאשר ברגע גוברת המתיחות בין וושינגטון לטהרן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות הסנקציות, איראן ממשיכה לפתח את היכולות הצבאיות (אילוסטרציה: Shutterstock)

בעבר איימה הרפובליקה השיעית לחסום את מיצרי הורמוז, מעבר עיקרי של מכליות נפט במפרץ הפרסי, בתגובה לכל פעילות עוינת מצד ארצות הברית, ובהן הניסיונות האמריקניים לעצור את ייצוא הנפט האיראני באמצעות סנקציות.

בחודש אוגוסט, וושינגטון הודיעה כי איראן שיגרה טיל נגד אוניות לטווח קצר במיצרים במהלך תמרון ימי. בארצות הברית מאמינים כי שיגור הטיל נעשה כאזהרה לאחר שהנשיא דונלד טראמפ החליט להטיל מחדש את הסנקציות על איראן בעקבות הפרישה מהסכם הגרעין.

"ביום השלישי לתמרון, צוללת איראנית מסוג גדיר שיגרה בהצלחה טיל שיוט", כך מסרה סוכנות הידיעות הרשמית באיראן, אירנ"א. לדברי הסוכנות, איראן מחזיקה בעוד סוגים של צוללות, כגון טארק ופאתח, שנבנתה באיראן. לשני סוגי הצוללות האלה יש יכולות דומות. בתמרון הצבאי לוקחים חלק יותר ממאה כלי שיט צבאיים של איראן.

לפני שבוע חשפה איראן לראשונה את הצוללת החדשה מתוצרתה, פאתח, בעלת כושר נשיאה של טילים גרעיניים. "היא שוקלת 600 טון, ונהנית מנשקים מתקדמים, כולל טילי טורפדו, מוקשים ימיים וטילי שיוט שיכולים להיות משוגרים מתחת למים", נמסר בסוכנות הידיעות הממשלתית של איראן המשדרת בשפה האנגלית Press TV.

 

מאשים את ישראל וארצות הברית בהפרת החוק הבינלאומי. שר החוץ של איראן, מוחמד זריף (צילום: Shutterstock)

במקביל, שר החוץ של איראן האשים את ארצות הברית וישראל בטענה שהן "מחפשות מלחמה". הוא הוסיף כי הפעולות של השתיים מגבירות את הסיכוי לעימות באזור. שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף אמר את הדברים בכנס הביטחון שנפתח היום במינכן. הוא גם מתח ביקורת על הקריאה של סגן הנשיא האמריקני מייק פנס למדינות אירופה לפרוש מהסכם הגרעין, והפציר בצרפת, בגרמניה ובבריטניה לעשות יותר כדי להציל את ההסכם.

"אין ספק שיש מי שמחפש מלחמה.. ישראל" אמר זריף, "הסיכון למלחמה גדול. הסיכון אפילו יגדל אם היא תמשיכו להעלים עין מהפרות חמורות של החוק הבינלאומי".

זריף האשים את ישראל בהפרת הריבונות של סוריה בעקבות התקיפות שביצע חיל האוויר בשמי המדינה, ומתח ביקורת על מדינות אירופה שלא התנגדו לפעילות הישראלית בסוריה ולא דרשו פעולה של האו"ם. "ההתנהגות הישראלית שמה את החוק הבינלאומי על מדף, וכך גם ההתנהגות האמריקנית", אמר שר החוץ האיראני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE