הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: עובדי הממשל צוברים ימי חופשה בניגוד לנהלים - ומקבלים משכורות ענק על חשבוננו
למרות שהמדינה מתירה לעובדים לצבור רק 640 שעות חופשה, האכיפה הבררנית של ההוראה גורמת לקפיצה במספר העובדים שמקבלים סכומי עתק עם פרישתם

אחרי 36 שנים שהיה מהנדס תחבורה של הממשלה בקליפורניה, ביג'אן סרטיפי פורש עם הרבה יותר מאשר מסיבת פרידה: הוא קיבל תשלום בגובה של כחצי מיליון דולר על ימי חופשה לא מנוצלים. והוא לא לבד. ישנם יותר מ-450 עובדי מדינה שקיבלו צ'ק בגובה של שש ספרות כשפרשו מעבודתם בשנה שעברה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העובדים הפורשים צוחקים כל הדרך אל הבנק, על חשבון משלם המסים (צילום: Shutterstock)

יותר ויותר עובדי מדינה מנצלים את חוסר האכיפה של הרשויות על צבירת ימי החופשה של העובדים, והם פורשים עם המון כסף. עבור מדינה כמו קליפורניה, זה עלול לכאוב בתקציב, משום שגיל כוח העבודה בממשלה שם הולך ומזדקן. המדינה תהיה חייבת לשלם לעובדים את הסכומים האלה, וייתכן כי הממשלה תיאלץ לקצץ בתחומים אחרים כדי לעמוד בתשלומים האלה.

בשנה שעברה, המדינה שילמה לעובדיה יותר מ-300 מיליון דולר על ימי חופשה לא מנוצלים. כל עולה מניתוח שביצע הלוס אנג'לס טיימס בנתוני המשכורות. הנתונים כוללים את רוב הרשויות והמחלקות הממשלתיות, אך לא מוסדות אחרים שמקבלים את משכורתם מהמסים שמוטלים על התושבים. המשמעות היא שהמחיר האמיתי של אי הפיקוח על צבירת ימי החופשה של העובדים גבוה הרבה יותר.

בנוסף, הנתונים האלה לא כוללים גם את העובדים שניצלו את ימי החופשה הרבים שצברו לקראת הפרישה, ולמעשה הם נרשמים כעובדים פעילים, אך הם נמצאים בחופשה ארוכה. גם התופעה הזאת עולה למשלם המסים כספים רבים. סך הכל, עובדי המדינה קיבלו במהלך שנת 2017 לא פחות מ-3.5 מיליארד דולר על ימי חופשה לא מנוצלים. מדובר בנתונים האחרונים שמפורסמים.

"זה כמו שיש הגבלת מהירות, אבל אין מי שאוכף אותה", אמר ג'ו ניישן, מבית הספר למדיניות ציבורית בסטנפורד, "זו אינה דרך טובה לנהל ארגון".

קליפורניה קבעה כי עובדיה יכולים לצבור עד 640 שעות חופשה. עם זאת, אכיפה ספורדית יחד עם עלייה במספר העובדים הפורשים, הוביל לעלייה של 60 אחוזים במספר העובדים שקיבלו תלוש בגובה של שש ספרות עם פרישתם בזכות ימי החופשה שצברו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE