הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצעת חוק שמפלגת את פלורידה, הדמוקרטים חוששים שהמדינה הפכה ל"אדומה"
המפלגה הרפובליקנית מחזיקה בשני בתי המחוקקים של המדינה, בתפקיד המושל ובשני הסנאטורים שמייצגים את המדינה. כעת, עם הגשת הצעת חוק למעשה תבטל חוק שקודם ע"י הדמוקרטים, רבים במדינה תוהים אם פלורידה הפכה למזוהה עם המפלגה השמרנית. ההיסטוריה דווקא מציגה שוויון לא אופייני

למרות העובדה ש-37% מתושבי פלורידה הרשומים במאגר הבחירות הביעו השתייכות אידיאולוגית למפלגה הדמוקרטית (לעומת 35% למפלגה הרפובליקנית), הדמוקרטים נמצאים בבעיה גדולה מאוד במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אנדרו גילם פוגש את רון דה-סנטיס (כיום מושל המדינה) במהלך עימות שנערך לקראת בחירות 2018 (צילום: Getty Images)

 

המפלגה לא הצליחה למשוך את המצביעים לקלפיות בבחירות 2018, דבר שהוביל לאיבוד מושב הסנאט, המושל ושני הגופים המחוקקים המקומיים. שיעור ההצבעה הנמוך בקרב הדמוקרטים במדינה אף סייע לדונלד טראמפ להיבחר לנשיאות ב-2016 לאחר שקיבל את כל הקולות האלקטורליים של המדינה.

דמוקרטים רבים במדינה תלו תקוות בחקיקה החדשה, שמאפשרת לעבריינים מורשעים לקבל בחזרה את זכות ההצבעה (לאחר שחרורם מהכלא). חשוב להבהיר כי על פי כל ההערכות, רוב העבריינים הללו היו מצביעים למפלגה הדמוקרטית. לכן החליטו חברי המפלגה הרפובליקנית במדינה לנצל את כוחם ואת העובדה שהם מחזיקים בבית הנבחרים ובסנאט המקומי כדי לחוקק חוק נוסף אשר ידרוש מאותם אסירים משוחררים לשלם בעבור ההוצאת המשפט שלהם לפני שהם יוכלו להירשם להצביע.

אנדרו גילם, מי שהיה מועמד הדמוקרטים לתפקיד המושל והפסיד בבחירות האחרונות, צפוי להכריז היום בערב על פתרונות אפשריים לחקיקה הרפובליקנית. ה-PAC (ועדת פעולה פוליטית) של גילם עדיין מחזיקה ב-3.9 מיליון דולר, סכום שאותו היא יכולה להשקיע במספר דרכים כדי להילחם בחוק החדש.

אך מעבר לחוק, עולה השאלה האם פלורידה הפכה למדינה "אדומה" לחלוטין, או שמא האם יש סיכוי שהדמוקרטים יוכלו לשלוט בתפקידי מפתח כלשהם? רק לפני מספר שנים, לדמוקרטים הרשומים במדינה היה יתרון מספרי עצום על מקביליהם הרפובליקנים. אלא שבשנים האחרונות, כ-400 אלף תומכי המפלגה הדמוקרטית עזבו את המדינה או הפסיקו את תמיכתם. דוגמה לכך ניתנה בפערים בהם הדמוקרטים מפסידים במדינה: ב-2016, טראמפ ניצח את הילארי קלינטון בהפרש של 100 אלף קולות. בנובמבר האחרון הפסיד גילם בהפרש של כ-30 אלף קולות, וביל נלסון, סנאטור מכהן, הפסיד את המירוץ שלו בהפרש של כ-10 אלף קולות בלבד.

במבט היסטורי ניתן לראות ששתי המפלגות זוכות לתמיכה במדינה: כאמור, הנשיא טראמפ ניצח בה ב-2018, אך זו הייתה הפעם הראשונה מזה 12 שנים שבה המדינה בחרה ברפובליקני. בשתי מערכות הבחירות שקדמו ל-2016, ברק אובמה זכה למירב הקולות מתושבי המדינה. לפני כן, ג'ורג' בוש הבן זכה בקולות המדינה פעמיים ברצף (2000 ו-2004). בשנות ה-90, הנשיא לשעבר ביל קלינטון זכה במדינה פעמיים (1992 ו-1996). ניצחונו של קלינטון למעשה סיים רצף של 3 בחירות שבהן המדינה בחרה ברפובליקני (ג'ורג' בוש האב ב-1988 ופעמיים ברונלד רייגן, 1980 ו-1984).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE