הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ועידת איפא"ק: כבר לא תחנת חובה בדרך לבית הלבן
מספר חסר תקדים של מועמדים דמוקרטים נענו לקריאה ויחרימו את ועידת הארגון לקידום יחסי ארצות הברית וישראל שתתקיים בשבוע הבא בוושינגטון. בארגון לא מתרגשים: "אנחנו גאים שראשי שתי המפלגות יגיעו לנאום"

דמוקרטים רבים שעתידים להתמודד על מועמדות המפלגה בבחירות לנשיאות ב-2020 הודיעו שלא יגיעו לועידת איפא"ק שתתקיים בשבוע הבא, בהמשך לקריאת הארגון הפרוגרסיבי MoveOn להחרים את האירוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא יגיעו. מימין: אליזבת וורן, ברני סנדרס, קמאלה האריס (צילומים: Getty)

עד כה הודיעו הסנאטורים אליזבת וורן ממסצ'וסטס, קמאלה האריס מקליפורניה וברני סנדרס מורמונט – שלושתם מועמדים חזקים עם סיכוי גבוה להבחר כמועמדי המפלגה – כי יוותרו על הועידה. גם חבר הקונגרס לשעבר מטקסס, בטו או'רורק שהודיע לאחרונה כי יתמודד גם הוא על מועמדות המפלגה, לא יגיע. שמות בולטים פחות ברמה הלאומית אך מוכרים היטב בעשייתם המקומית, כמו פיט באטיג'יג מאינדיאנה – הגיי המוצהר הראשון להתמודד על מועמדות המפלגה לנשיאות – וראש עיריית סן אנטוניו ג'וליאן קסטרו הודיעו שיוותרו.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי הווארד שולץ, מנכ"ל רשת בתי הקפה סטארבאקס לשעבר ששוקל התמודדות כעצמאי, לא יגיע לועידה גם הוא.

 

יסתפקו בדוברים ומשתתפים אחרים. ועידת איפא"ק (צילום: Getty)

ועידת איפא"ק, הועדה לקידום יחסי ישראל-ארצות הברית שנחשבת ללובי הפרו-ישראלי הכי חזק בוונשינגטון ואחד הארגונים הכי חזקים בזירה הפוליטית, נחשבה בעבר תחנת חובה לפוליטיקאים משתי המפלגות. בשנים האחרונות, בעקבות הביקורת הגוברת על ישראל בכלל וממשל נתניהו בפרט, גם הביקורת על איפא"ק גוברת בשל התמיכה הבלתי מסויגת של הארגון בשניהם.

השבוע פרסם הארגון הפרוגרסיבי MoveOn, מהארגונים הבולטים ביותר בהצלחת "הגל הכחול" בבחירות האמצע האחרונות, קריאה למועמדים דמוקרטיים המזדהים עם מטרותיו שלא להגיע לועידה בשבוע הבא. איראם עלי, מנהלת הקמפיין של הארגון, כתבה בהודעה שפורסמה באתר הארגון: "זה לא סוד שאיפא"ק פעלה לפגוע במאמצים דיפלומטיים כמו הסכם הגרעין עם איראן, מערערת את זכות ההגדרה העצמית של הפלסטינים, ומזמינה לאירועיה דמויות שמעורבות באופן פעיל בהפרת זכויות אדם. 74% מחברי הארגון שלנו קבעו שמועמדים פרוגרסיביים צריכים לוותר על הגעה לועידה".

 

כן יגיעו. ננסי פלוסי וצ'אק שומר (צילום: Getty)

דובר איפא"ק מרשל וויטמן לא מתרגש מהיעדרם של סנאטורים בולטים ומוצא נחמה בנוכחותם של אלה שכן יגיעו. לדבריו, "הפוקוס של הועידה תמיד היה הקונגרס. אנחנו גאים בכך שראשי שתי המפלגות בסנאט ובקונגרס יגיעו לנאום". בין היתר יגיעו לאירוע בכירי המפלגה הדמוקרטית, מנהיג המיעוט בסנאט צ'אק שומר מניו יורק ויושבת ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי מקליפורניה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE