הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחקר כפשע שנאה: פוסטרים אנטישמיים נוספים נתלו ברחבי ואלי לוס אנג'לס
אם ביום שני נראה היה שמדובר במקרה בודד, הרי שהיום ברור שגורם כלשהו עומד מאחורי תליית הכרזות הפוגעניות במספר בתי ספר ובמרכז קניות בעמק סן פרננדו. משרד החינוך: "מגנים כל פעולה של אנטישמיות וכל סמל של שנאה". הסנאטורית האריס: "אירוע מסוכן ומעורר דאגה"

משטרת לוס אנג'לס פתחה בחקירה של פשע שנאה לאחר שמוקדם יותר השבוע נתלו כרזות אנטישמיות ברחבי ואלי לוס אנג'לס, לרבות בבתי ספר בוודלנד הילס, טרזנה וקלבסס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הכרזה האנטישמית על רקע ביה"ס אל קמינו ריאל (צילום: stop_antisemitism@/גוגל מפות)

 

האירוע החל ביום שני האחרון כאשר עובר אורח הבחין בפוסטר אנטישמי המשווה את היהודים לנאצים. הכרזה הפוגענית נתלתה מחות לבית הספר התיכוני "אל קאמינו ריאל" בוודלנד הילס, ובהמשך היום נמצאה כרזה דומה מחוץ לביה"ס היסודי Nestle Avenue Charter בטרזנה. למחרת התקבלו דיווחים נוספים על פוסטר דומה שנתלה בתיכון קלבסס ומרכז הקניות טופנגה קניון.

כאמור, המשטרה פתחה בחקירה ומתייחסת אל האירועים כאל פשעי שנאה. "אנו מודעים למספר פוסטרים פוגעניים שנתלו ברחבי עמק סן פרננדו. בלשים ממחלקת וסט ואלי וטופנגה מטפלים במקרה. אם יש בידיכם מידע כלשהו על האירועים המכוערים, נא לפנות בהקדם אל המשטרה", נכתב בהודעה שפורסמה ע"י מחלקת הדוברות של ה-LAPD.

שרל גריי-סורטינו, מנהלת ביה"ס Nestle Avenue Charter, שלחה הודעה מוקלטת לכלל ההורים: "אירוע מכוער התרחש היום כאשר תוכן אנטישמי נתלה בסמוך לשער הכניסה לבית הספר". ברברה ג'ונס, דוברת משרד החינוך במחוז לוס אנג'לס (LAUSD), פרסמה את ההודעה הבאה: "אנו מזועזעים מהאירוע שהתרחש בביה"ס נסטלה צ'רטר. אנו מגנים כל פעולה של אנטישמיות וכל סמל של שנאה. נמשיך לחנך את תלמידנו כדי שילמדו על הגיוון התרבותי והדתי הקיים בעולם, ועל חשיבות הסובלנות כלפי האחר", כלשון ההודעה.

 

סטודנטים מצדיעים במועל יד ליד הכוסות שסודרו בצורה של צלב קרס (צילום: פייסבוק)

 

על פי הליגה נגד השמצה (ADL), בשנים האחרונות חלה עלייה גורפת בכמות האירועים האנטישמיים המתרחשים במוסדות לימוד בארה"ב, הן בבתי הספר והן באוניברסיטאות. בשנת 2017 נרשמו 457 אירועים אנטישמיים בבתי ספר הלא-יהודים, וזאת לעומת 235 ב-2016 ו-114 בשנת 2015. מוקדם יותר החודש התפרסמה פרשה בה תלמידי תיכון בניופורט ביץ' הצדיעו במועל יד וסידרו כוסות פלסטיק בצורה של צלב קרס כחלק ממשחק שתייה.

הסנאטורית הדמוקרית קמאלה האריס, שמייצגת את קליפורניה בבירה וכיהנה בעברה כתובעת הכללית של המדינה, הגיבה לאירוע ואמרה: "סמלי השנאה כלפי היהודים הם מסוכנים ומעוררי דאגה. כבר מאות שנים שהעם היהודי סובל מאיומים לאלימות ואנטישמיות מתועבת, ועלינו לגנות אירועים כאלה בכל פעם". מושל המדינה, גאווין ניוסאם, וראש העיר, אריק גרסטי, טרם הגיבו לאירוע באופן פומבי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE