הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לכו עם הלב: תזונה בריאה ללב יכולה לסייע בבריאות המוח
תזונה עשירה בירקות, פירות ודגנים מלאים ונמוכה בשומן רווי עשויה להועיל לבריאות הקוגניטיבית בטווח הארוך

אכילה של תזונה בריאה ללב, כבר בשנות ה-20 של החיים עשויה לספק יתרונות קוגניטיביים בגיל העמידה. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה. במסגרת המחקר דורגו 2,621 אנשים בהתבסס על מידת ההתאמה של שלוש דיאטות שונות שנחשבות בריאות ללב. כל הדיאטות היו עשירות בירקות, בפירות ובדגנים מלאים והיו נמוכות בשומן רווי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




שלוש הדיאטות שצרכו שלוש קבוצות המשתתפים במחקר היו הדיאטה הים תיכונית, שכוללת בעיקר מזון מן הצומח וצריכה מתונה של אלכוהול; דיאטה מבוססת מחקר שכוללת קבוצות מזון בריאות ודיאטת DASH, המבוססת על צריכה של מזון שמכיל כמויות קטנות של נתרן.

החוקרים עקבו אחר התאמת הדיאטה של המשתתפים בגילאי 25, 35 ו-45 בחנו את ביצועי המוח בגיל 50 ולאחר מכן שוב, בגיל 55. המשתתפים שדבקו בקפדנות בדיאטה הים תיכונית או בתזונה המבוססת על קבוצות מזון בריאות, הציגו הצלחה גדולה יותר במבחנים הקוגניטיביים מאשר המשתתפים שלא דבקו בדיאטות אלה. ההצלחה באה לידי ביטוי במיוחד במבחני ניהול, ארגון ותכנון.



לאחר שקלול משתנים בריאותיים והתנהגותיים רלוונטיים, החוקרים מצאו, כי המשתתפים שהקפידו על שתי הדיאטות האמורות, היו בסיכון נמוך של בין 46 ל-52 אחוז לתפקוד קוגניטיבי לקוי. החוקרים לא מצאו קשר בין הדבקות בדיאטה הנמוכה בנתרן לבין ציונים גבוהים במבחנים הקוגניטיביים.

לדברי החוקרים, בשלב זה, הדיאטה הים תיכונית היא האפשרות הטובה ביותר לבריאות הלב. היא מכילה מזונות טעימים וניתנת להתאמה לאנשים שסובלים ממצבי בריאות שונים. מבחינות אלה היא דיאטה טובה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE