הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכיפה מגוחכת: המדינה קונסת את תעשיית ה-robocalls, אבל כמעט לא רואה מזה כסף
מאז שנת 2015 נרשמו קנסות בגובה של יותר ממאתיים מיליון דולר, אך עד כה הממשלה גבתה פחות מ-7,000 דולר. למרות זאת, יש מי שמרוצה מהנתונים

ארצות הברית קנסה גופים שעורכים שיחות אוטומטיות לא חוקיות (robocall) במיליוני דולרים. עם זאת, שנים אחרי שהוטלו הקנסות - הרשויות גרפו סכומים מעטים בלבד. מאז שנת 2015, ה-FCC הורה למפירי החוק לשלם יותר מ-208 מיליון דולר. אך עד כה גבתה הממשלה פחות מ-7,000 דולר. כך עולה מנתונים שקיבל הוול סטריט ג'ורנל בעקבות בקשת חופש מידע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הממשלה לא מצליחה לגבות את הקנסות, והטלפונים ממשיכים לצלצל (אילוסטרציה: Shutterstock)

הסכום הכולל של קנסות שהטילה ועדת המסחר הפדרלית על גורמים כאלה ואחרים, יחד עם הסכום שנדרש בעקבות פרשות הונאה קשורות הגיע מאז שנת 2004 ל-1.5 מיליארד דולר. עם זאת, הממשלה גבתה רק 121 מיליון מהסכום הזה. כך אמר איאן בארלו, מתאם תכנית Do Not Call.

מדובר בכשמונה אחוזים בלבד מסך הכספים שאמורים היו להגיע לקופת המדינה. למרות זאת, נראה שבארלו מרוצה מהנתונים. "המספר הזה עומד בפני עצמו, ואנחנו גאים בו. אנחנו חושבים שמאמצי האכיפה שלנו די חזקים", אמר.

דובר של ה-FCC אמר כי לסוכנות אין את הסמכות לאכוף את הצווים שהיא מוציאה, והיא העבירה את כל הקנסות שלא שולמו למשרד המשפטים, שיש לו את היכולת לאסוף את הכספים האלה. הוא הוסיף כי רוב הנוכלים ואחראי השיחות הרובוטיות הם אנשים יחידים או גופים קטנים, כך שהם לא יכולים לשלם את הקנסות במלואם. "הקנסות נועדות כדי להעניש על התנהגות לא טובה, וכדי להרתיע ממעשים דומים בעתיד", אמר דובר הסוכנות.

 

 

לא בטוח שבדרך הזאת הממשלה תצליח לצמצם את השיחות האלה (אילוסטרציה: Shutterstock)

הסכומים הנמוכים שגבתה המדינה על הפרות טלמרקטינג ושיחות אוטומטיות מראות את המגבלות של הסוכנויות במאבק בשיחות המציקות והלא חוקיות האלה.

"זה טוב שיש לנו את החוקים האלה, וזה מעולה שיש לנו אכיפה ציבורית, אבל בגלל שיש כל כך הרבה שיחות וכל כך הרבה מתקשרים - האכיפה היא בדיחה", אמרה מרגוט סונדרס, יועצת בכירה בארגון הצרכנים National Consumer Law Center. "זה לא עושה שום דבר".

בשנת 2018 נעשו 26.3 מיליארד שיחות רובוטיות לא רצויות לטלפונים סלולריים בארצות הברית, כך עולה מנתוני אפליקציית חסימת השיחות האלה, Hiya. חברה אחרת שמציעה שירותים כאלה, YouMail, טוענת כי המספר אפילו גבוה יותר והוא עומד על 48 מיליארד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE