הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ בדרך לגבול קליפורניה-מקסיקו: "צריכים לחדול מלהעניק מקלט מדיני"
הנשיא טראמפ נחת בקליפורניה ועשה דרכו לעבר הגבול הדרומי, שם ייפגש עם אנשי משמר הגבול. בהמשך יגיע לאירוע התרמה בבוורלי הילס, ומחר ינאם בפני שדולה יהודית-שמרנית בלאס וגאס. הבוקר, עם יציאתו מוושינגטון, הוא הפציר בקונגרס לבטל את מוסד המקלט המדיני וביקר את מדיניות ההגירה ההמונית: "אי אפשר לפתוח תיק חדש בכל פעם שמישהו דורך על האדמה שלנו"

הנשיא טראמפ עזב את הבית הלבן מוקדם יותר היום ועשה את דרכו לעבר קליפורניה וזאת בפעם השלישית מאז נכנס לתפקיד החשוב בעולם, שם נחת בבסיס חיל הים "אל סנטרו", הממוקם כ-15 מייל מהגבול. הנשיא יבקר בגבול הדרומי של המדינה, בהמשך יגיע יגיע למספר אירועי התרמה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ יורד מאייר פורס 1 עם הגעתו לקליפורניה, מוקדם יותר היום (צילום: סי. בי. אס. 2)

 

נושא סגירת הגבול הדרומי של ארצות הברית הועלה לדיון בימים האחרונים ע"י הנשיא, דבר שעלול לגרום לפגיעה קשה בכלכלת ארה"ב. יתכן שהנשיא יורה על סגירה חלקית של הגבול במעמד הביקור בהמשך היום, שכן סגירת הגבול שאורכו כאלפיים מייל כנראה לא יתאפשר משלל סיבות. עם זאת, ישנם 47 מעברי גבול ויתכן שהנשיא יחליט לסגור אחד או כמה מהם, וזאת חרף התנגדותם של מדינות הגבול.

הבוקר, מחוץ לבית הלבן, טראמפ ניסה לצייר את הביקור כ"סבב ניצחון" כאשר אמר לעיתונאים בגן הוורדים ש"מקסיקו הגיבה לאיומי הסגירה בצורה נהדרת בארבעת הימים האחרונים". עוד אמר כי "[הרשויות במקסיקו] מתחילות לעצור את כולם. אם הם יעצרו את כל מה שמגיע לגבול, זה יהיה ניצחון ענק", הוא אמר.

עם זאת, הרשויות במקסיקו טוענות שלא עשו דבר שונה, הן מבחינת מדיניות והן מבחינת האכיפה בשטח. כראייה לכך, בשלושת החודשים מאז נכנס לתפקיד הנשיא, אנדרס מנואל לופס אוברדור והממשל בראשותו עצרו 25 אלף מהגרים ממדינות מרכז אמריקה. מדובר במספר הנמוך באלפיים מהנתון המקביל של אשתקד.

 

חיילים מצדיעים לנשיא עם נחיתתו בקליפורניה (צילום: C-SPAN)

 

עוד אמר טראמפ כי הוא מקווה שהקונגרס ישנה את השיטה שבה מעניקים מקלט למהגרים: "הגיע הזמן שחברי הקונגרס יפעלו בנושא. חייבים להפסיק עם שיטת ה'תפוס ושחרר', הגירה המונית ולהפסיק את הגרלת הגרין קארד. צריכים להפסיק את כל מערך המקלט המדינה כי זה לא עובד. בכנות, אנחנו גם צריכים להיפטר מהשופטים. אי אפשר להתחיל תיק חדש בכל פעם שמישהו דורך על האדמה שלנו", אמר הנשיא.

בסביבות השעה 12:00 בצהריים (שעון מקומי), הנשיא ומטוסו, אייר פורס 1, נחתו במדינת הזהב. לאחר הביקור בגבול, הנשיא צפוי להיפגש עם נציגים של משמר הגבול, ביחד עם השרה לביטחון מולדת קירסטן נילסן. לאחר מכן, הנשיא יגיע לאירוע התרמה שייערך לכבודו בלוס אנג'לס. זו הפעם הראשונה שטראמפ מבקר באזור מאז שהגיע בנובמבר 2018 כדי לסייר באזור שבו היכתה שריפה וולסי, ולאחר מכן נפגש עם שורדי הטבח ב"בורדליין" בת'אוסנד אוקס. לאחר מכן, הנשיא יטוס ללאס וגאס, שם הוא צפוי לנאום בפני קואליציית היהודים הרפובליקנים (RJC) בבית המלון "ונישיאן" (The Venetian).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE