הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המעבר ללוס אנג'לס עשה לי טוב"
ישראלים מספרים על החיים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: בתיה כהן. ווסט הילס, לוס אנג'לס. בארה"ב 3 שנים

"יש לי ארבעה ילדים, שני בנים ושתי בנות. כולם נולדו בארץ. שלושה מהם נשואים, ויש לי כבר תשעה נכדים. רק בת אחת עוד לא התחתנה. הגעתי לארה"ב לפני שלוש שנים בעקבות הילדים שלי שכבר חיו פה.

בן שלי התחתן עם יהודיה אמריקאית לפני 11 שנים ולאט לאט כולם הגיעו לכאן אחריו. ההתלבטות לא היתה גדולה מבחינתנו כי במשך שמונה שנים היינו לבדנו בישראל. ביליתי חודשיים בארץ וחודשיים בלוס אנג'לס. הנסיעות והפרידות בכל פעם מחדש, זה היה מאוד קשה. היה לנו בארץ עסק לדלתות וחלונות והחלטנו לסגור את העסק ולעבור לכאן כדי להיות קרובים אליהם. היום, אני גרה לא רחוק מהילדים שלי.

אני עוסקת בנומורולוגיה- תורת המספרים, כבר הרבה שנים. למדתי לפני 17 שנים באוניברסיטת תל-אביב גרפולוגיה- תורת הכתב ושפת הגוף. השילוב של הגרפולוגיה והנומורולוגיה עוזר לי המון בעבודה שלי. יש לי עסק 'בתיה כהן-נומורולוגית' ואני מייעצת לאנשים פרטיים וגם לאנשי עסקים רבים. הרבה פעמים כשבעל עסק מעוניין לבחון עובדים חדשים ורוצה לדעת מי הכי יתאים לו לתפקיד אותו הוא מציע הוא פונה אלי.

אני מבקשת מהמועמד שיכתוב לי קורות החיים בכתב ידו ודרך הגרפולוגיה והנומורולוגיה שלו אני יכולה לייעץ לבעל העסק ולעזור לו לבחור את האדם המתאים לתפקיד.

 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אני גם מסייעת להורים רבים שצריכים ייעוץ בבחירת שם לתינוק שנולד. כשלהורים יש רשימת שמות שחשבו עליהם אבל הם מתקשים להחליט אני מסייעת להם לאחר שהאישה ילדה. אני עוסקת גם בענייני זוגיות. מייעצת לזוגות שנמצאים במשבר להבין איפה החולשות שלהם, איפה החוזקות ומה הם צריכים לעשות כדי להמשיך את הדרך יחד.

במסגרת עבודתי יצא לי להיפגש גם עם המון רווקים ורווקות והבנתי שאולי יש כאלו שיכולים להתאים אבל אין להם הזדמנות להיפגש ולהכיר. החלטתי להרים את הכפפה, ולהפגיש אותם האחד עם השנייה בכל מיני ערבי פנויים-פנויות. יש לי מאגר עצום, ואני מנסה לזהות מי מתאים למי. ברגע שהם מאשרים לי אני מפגישה ביניהם כדי שיוכלו לצאת לדייט הראשון ולבדוק את היתכנות הקשר.

אני עושה את זה מכל הלב. העזרה הזו זה משהו שתמיד פעם בי. אני מאמינה שטובים השניים מהאחד. המטרה שלי היא למנוע תסכול מאנשים שלא יישארו לבד. זה גורם לי להתרגשות רבה.

מגיעים אלי לא מעט אנשים פרטיים שנמצאים בפרשת דרכים, שמרגישים תקועים ומרגישים שזה הזמן שלהם לעשות שינוי ולראות לאן הדרך שלהם מובילה. אני מדריכה אותם ומסייעת להם להבין מה הם יכולים לשנות, מה הם יכולים לשפר ולעשות כדי לשנות את חייהם ולהיכנס למסלול טוב יותר. הייעוץ שלי מתבצע לא רק פנים אל פנים. יש לי המון לקוחות שאני עובדת איתם ומייעצת להם דרך הטלפון.

 

 

פעם בשבוע יש לי תוכנית רדיו ב'LA Greek Hebrew Radio', ואני כותבת בקביעות, כל פעם על נושא אחר, כתבות נומורולוגיה בעיתון 'חדשות USA'.
אני עושה המון ערבי בנות והרצאות בבתים לקראת חתונה, ערבי נשים וגם הרצאות רבות לקהל הרחב של ארגונים כמו: IAC ועוד.

החוויה הכי משמעותית עבורי היתה להתאחד עם המשפחה שלי. אנחנו מאוד מלוכדים ומאוחדים. המעבר ללוס אנג'לס עשה לי רק טוב. אני אוהבת את האנשים פה, ואני מאוד מעורה בקהילה ומתנדבת הרבה. חשוב לי לעשות כמה שיותר למען הקהילה הישראלית פה".

 

 

מה את הכי אוהבת בארה"ב?

את מזג האוויר, את הרוגע, את הנחמדות של האנשים פה.

מה את הכי לא אוהבת בארה"ב?

אין חיה כזו.

מה מבחינך הדבר השונה ביותר בין ישראל לארה"ב?

האוכל. בארץ יש אוכל מעורב- מידל איסט, כאן זה קצת שונה. צריך להסתגל למשהו שונה ואחר ממה שיש בארץ.

למה את הכי מתגעגעת בארץ?

למשפחה, לחברים.

למה את הכי פחות מתגעגעת אליו בארץ?

ללחץ שיש בארץ.

איזה סרט ישראלי את הכי אוהבת?

"מכתוב", סרט שממש נגע לליבי.

שורה מיתולוגית מסרט ישראלי?

"מי מתעסק? זה מיקו!" מתוך צ'ארלי וחצי.

ספר ישראלי (ילדים, נוער, מבוגרים) האהוב עליך ביותר?

ספר ילדים שאני מקריאה לנכדים שלי, אנציקלופדיה לחגים של ישראל.

איזה חפץ מזכיר לך יותר מכל את ישראל?

שרשרת של מגן דוד שיש לי.

מנהרת הזמן: לאיזה אירוע בהיסטוריה הישראלית היית רוצה לחזור בזמן?

צעדת יום העצמאות בירושלים בשנות ה-70, זה היה הכי מרגש בתור ילדה.

סדרת טלויזיה ישראלית האהובה עלייך ביותר (בעבר או בהווה)?

"שנות ה-80".

מי היה כוכב הילדים שעליו גדלת?

יגאל בשן.

איזו מילה בעברית את הכי אוהבת?

הכל טוב.

איזו מילה בעברית את הכי שונאת?

את המילה לא.

מה מבחינתך המאכל הכי ישראלי?

חומוס.

מה החטיף הישראלי האהוב עלייך ביותר?

במבה. אני מחביאה מהילדים כדי שישאר לי.

טיפ לישראלי המתחיל באמריקה?

קח נשימה, תכיר את האזור והאנשים, ולא לחשוב שאפשר להגיע לכאן ולעשות הכל בבום. קח את הזמן ברוגע. תבחן את הסביבה ותבין באיזו דרך כדאי לך להתחיל פה.

 

 

 

67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE