הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זה לא מאריך לכם את החיים: בחרו במזון ולא בתוספים
מחקר מצא קשר בין צריכה מספקת של ויטמינים מסוג A ו-K, מגנזיום, אבץ ונחושת, לבין ירידה בתמותה מכל הסיבות. אך על פי הנתונים מדובר על צריכה של ויטמינים שמקורם במזון ולא בתוספי מזון

נטילת תוספי תזונה לא מאריכים את החיים. כך מדווחים חוקרים ומסבירים שנטילת כמויות גדולות מהם עלולה להזיק. במחקר שנערך לאחרונה נאסף מידע תזונתי בראיונות אישיים חוזרים ונשנים עם קרוב ל-31,000 גברים ונשים בגילאי 20 ומעלה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




במסגרת המחקר נאספו נתונים על נטילת תוספי מזון במהלך 30 הימים האחרונים. הנתונים כללו מידע על זוג התוסף, המינון ותדירות נטילתו. מעט יותר ממחצית המשתתפים נטלו תוספי מזון וכשליש מהם נטלו מולטי-ויטמינים. במשך שש שנים במהלכם נערך המחקר, נרשמו 3,613 מקרי מוות, כולל 945 ממחלות לב וכלי דם ו-805 מקרי מוות מסרטן.

הנתונים שוקללו עם גורמים שונים, כגון מאפיינים בריאותיים והתנהגותיים אחרים והחוקרים מצאו, כי שימוש בתוספי תזונה, ללא קשר לסוג, לא משפיע על התמונה. המחקר מצא קשר בין צריכה מספקת של ויטמינים מסוג A ו-K, מגנזיום, אבץ ונחושת, לבין ירידה בתמותה מכל הסיבות. אך המחקר הראה, כי מדובר על צריכה מספקת באמצעות תזונה ולא מתוספי מזון.



נטילה של 1,000 מיליגרם או יותר של סידן ביותר נקשרה בעליה בסיכון למוות מסרטן; נטילה של תוספי ויטמין D במינון של מעל ל-400 IU ביום, נקשרה בעליה בסיכון למוות מסרטן או מכל סיבה שהיא. החוקרים טוענים, כי תוספי תזונה אינם תחליף לתזונה בריאה ומאוזנת, וכי יש לשאוף לתזונה נכונה באמצעות מזון ולא באמצעות תוספים. 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE