הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוקסיו-קורטז מציעה לצמצם את הסיוע הכלכלי והבטחוני לישראל
חברת הקונגרס הצעירה שכבר התפרסמה בכמה התבטאויות מעוררות מחלוקת בנוגע לישראל אומרת שהנושא "בהחלט צריך להיות על השולחן". ועדת היהודים הדמוקרטיים: "יחסי ארצות הברית וישראל צריכים להתעלות מעל הפוליטיקה"

חברת הקונגרס הצעירה, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז מניו יורק, אומרת ש"אפשר לדון בצמצום הסיוע הכלכלי והבטחוני לישראל".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסיוע הבטחוני צריך להיות על השולחן. אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (צילום: Shutterstock)

לדבריה, "הרעיון הזה בהחלט צריך להיות על השולחן. זה חלק מהשיח שאנחנו מנהלים בינינו, המחוקקים הדמוקרטיים. אני מקווה לשחק תפקיד משמעותי ותומך בשיח הזה. אבל אני גם יודעת שיש אנשים שהובילו את השיח הזה במשך תקופה ארוכה, כמו חברת הקונגרס בטי מק'קולם".

אוקסיו-קורטז אולי לא תרצה להיות מזוהה עם בטח מק'קולם, חברת קנגרס ממינסוטה שמכהנת מאז 2001. מק'קולם ידועה בשל ביקורתה התקיפה על ישראל. כך לדוגמה, באוקטובר האחרון האשימה את ישראל בהיותה מדינת אפרטהייד, בעקבות אישור חוק הלאום שמעניק מעמד עדיף ליהודים וליהדות בישראל. מק'קולם שוכה בעקביות לביקורלת מצד ארגונים יהודיים וציוניים בארצות הברית בעקבות עמדותיה.

אוקסיו-קורטז דיברה ביום ראשון האחרון בפודקאסט Skullduggery של יאהו! והתייחסה לתוצאות הבחירות בישראל. בין היתר, אמרה שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא "דמות שמזכירה את טראמפ", בעקבות הודעתו כי יספח שטחים בגדה המערבית. לדבריה, אני חושבת שמה שאנחנו באמת רואים זו עלייה בממשלים הסמכותניים ברחבי העולם".

 

עלייה בממשלים הסמכותניים ברחבי העולם. טראמפ ונתניהו (צילום: לע"מ)

דבריה של אוקסיו-קורטז גררו, כצפוי, ביקורת מצד הקהילה היהודית, כולל ובמיוחד מצד ועדת היהודים הדמוקרטים. בהודעה שפרסמו בעקבות הראיון נמסר כי "אנחנו שמחים שאלכסנדריה אוקסיו-קורטז אינה דמות מובילה בדיון על ישראל בקונגרס", נכתב בהצהרה, ההדגשה במקור. "אנחנו ממליצים שהיא תדון עם המנהיגים הדמוקרטיים אליוט אנגל, ניטה לואיי וטד דויטש לפני שהיא מתחילה לשקול את עתיד הסיוע הצבאי של ארצות הברית לישראל. יחסי ארצות הברית וישראל חייבים להתעלות על הפוליטיקה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE