הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התחבורה הציבורית בניו יורק נמצאת בשפל, אבל העובדים נהנים ממשכורות מנקרות עיניים
שיאן השעות הנוספות של רשויות התחבורה הרוויח יותר מ-300 אלף דולר בשנה שעברה על שעות נוספות, ואף אחד לא יודע להגיד איך זה קרה. זאת, בנוסף למשכורת הבסיס

הנוסעים בתחבורה הציבורית בניו יורק "זוכים" לעלייה במחירי הנסיעות, בזמן שעובדי הסוכנות התחבורה המטרופולינית זוכים למשכורות עתק. העובד שזכה למשכורת הגבוהה ביותר קיבל בשנה שעברה יותר מ-344 אלף דולר תוספת על שעות נוספות. זאת, בנוסף למשכורת השנתית שלו בגובה של יותר מ-117 אלף דולר. כך עולה מנתונים שפרסם "מרכז אמפייר" שבוחן את הנתונים הכספיים של ניו יורק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות שהרכבות מאחרות, העובדים מקבלים משכורות עתק (צילום: Shutterstock)

באותה שנה ממש, הגיעו העיכובים של הרכבת ללונג איילנד לשיא של 19 שנים, מפעיל המדידות הראשי תומאס קאפוטו הביא הביתה צ'ק שמן של קרוב לחצי מיליון דולר - יותר ממאה וחמישים אלף דולר מהמשכורת שלו בשנה שעברה. למרות זאת, ב-MTA לא יודעים להסביר בדיוק כמה שעות נוספות עבד קאפוטו, או מה שכר השעות הנוספות שלו.

דובר ה-MTA שמס טארק לא ידע לענות על שאלות הניו יורק פוסט, אך רק ציין כי קאפוטו הוא "אחד האנשים היחידים" שיכול להפעיל מיכשור מיוחד שבוחן את מסילת הרכב כדי לאתר תקלות. לדבריו, העובד פרס החודש בתום שלושים שנים בתפקיד, והמשכורת הגבוהה שקיבל בשנה האחרונה יכולה לסייע לו לתשלומי הפנסיה.

הפרסום הזה מגיע ימים ספורים לאחר ש-LIRR העלה את מחירי הנסיעות בניו יורק. המחירים עלו בעד 15 דולר לכרטיס חודשי, וב-5.75 דולר לכרטיס שבועי. הנוסעים מרגישים שהמשכורות המנופחות של העובדים הן כמו סטירה בפנים. "זו שערוריה", אמרה דיני מורבילו, רופאה בת 56 שמשלמת 275 דולר בחודש עבור נסיעות בתחבורה הציבורית. "הוא מרוויח יותר ממני, מי הוא לעזאזל? מדוע אין שקיפות?".

על פי נתוני מרכז אמפייר, תשלומי השעות הנוספות הגיעו בשנה שעברה ל-1.3 מיליאד דולר, לעומת 1.2 מיליארד בשנה שקדמה לה. ליר אחראית ל-224.6 מיליון דולר מתוך הסכום הזה - עליה של קרוב לחמישים מיליון דולר לעומת 2017, עם תשעה עובדים מתוך 10 שמרכיבים את רשימת המרוויחים הגדולים בתחבורה הציבורית. למרות זאת, באותה שנה הגיעה חוסר הדיוק של התחבורה לשיא של קרוב לשני עשורים.

 

גם העובדים בסוכנויות התחבורה כועסים על המשכורות של חבריהם (צילום: Shutterstock)

אנדי ביפורד, אחראי התחבורה הציבורית בעיר ניו יורק עצמה נמצא רק במקום ה-21 של מקבלי השכר הגבוה, למרות שהוא אחראי על תיקון מערך הרכבות התחתיות המקרטע של העיר. המשכורת שלו בשנה שעברה עמדה על קרוב ל-314 אלף דולר.

לא רק הנוסעים כועסים על המשכורות הגבוהות שמרוויחים העובדים, אלא אפילו עובדי LIRR עצמם. "האיש הזה מרוויח קרוב לחצי מיליון? וואו, אני אפילו לא יודע מה עושים בתפקיד הזה, אבל אני יודע שאני רוצה את זה גם", אמר אחד מעובדי הסוכנות, "אני לא במחלקה הנכונה".

טארק עצמו אומר כי המשכורת המנופחת נובעת מכך שהסוכנות עשתה שדרוג רציני לאחרונה, וכי לעתים עדיף מבחינה כלכלית לשלם לעובד ותיק שעות נוספות מאשר לגייס עובד נוסף לתפקיד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE