הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: בית הכנסת בו אירע הירי קיבל מענק פדרלי לתגבור האבטחה
כבר לפני שנה זיהו ראשי הקהילה שהכניסה לבית הכנסת חב"ד פוואי אינה מאובטחת דיה וביקשו מענק כדי להרחיבה. הוא אושר בספטמבר אך הועבר רק בשלהי מרץ, מבלי שהספיקו לנצלו. רב הקהילה ביקש אישור לנשיאת נשק מוסתר, מושל המדינה אישר הקצאת מיליונים לאבטחת מוסדות דתיים

בית הכנסת של חב"ד בסן דייגו בו ארע הירי בשבת האחרונה קיבל רק לפני מספר שבועות מענק פדרלי להגברת האבטחה בו, אך לא הספיק לנצלו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא הספיקו לנצל את המענק. בית חב"ד בו ארע הירי בשבת (צילום: AP)

סוכנות הידיעות AP דיווחה הבוקר (חמישי) כי בשנה שעברה זיהו ראשי הקהילה היהודית בעיר כי הכניסה לבית הכנסת חב"ד פוואי מצריכה תגבור אבטחה. אנשי בית הכנסת ביקשו מענק פדרלי להתקנת שערים ודלתות חזקות יותר כדי להגן טוב יותר על האזור. בספטמבר שעבר אושר להם מענק בגובה 150 אלף דולר לטובת העניין, אולם הכסף הועבר בפועל רק בשלהי מרץ.

הרב שמחה בקמן אמר ל-AP כי "ברור שלא הייתה לנו עדיין הזדמנות להתחיל להשתמש בכסף הזה". בקמן, המפקח על מענקי האבטחה של 207 מוסדות חב"ד ברחבי קליפורניה, סירב להרחיב לגבי תוספות האבטחה המתוכננות או להעריך אם הן ישתנו בעקבות המתקפה בשבת. עם זאת, לדבריו, בבית הכנסת שוקלים לבקש אישור להשתמש בחלק מהמענק לטובת שכירת אנשי אבטחה שכרגע לא עובדים במקום.

בית הכנסת חב"ד פוואי נבנה לפני כעשרים שנה עם אמצעי אבטחה מצומצמים, בעיקר מצלמות מעקב. הוא החל לעבות את האבטחה בו ב-2010, אז קיבל מענק בגובה 75 אלף דולר לטובת הנושא. הסכום שימש להתקנת מערכת אזעקה חדשה, 16 מלמות, גידור ותאורה בהיקף שלא היה בו קודם לכן. במאי אשתקד הוא הגיש בקשה למענק נוסף, שכאמור אושרה בספטמבר. הכסף הגיע רק ב-22 במרץ, כחודש לפני הירי. לדברי בקמן, לעתים קרובות לוקח לפחות שנה להשלים את כל עבודת הניירת הרלוונטית וקבלת אישורים לביצוע עבודות האבטחה, כולל הערכות על ההשפעות הסביבתיות של העבודות.

 

ביקשו מחברי הקהילות לשאת נשק בתפילות אחרי הטבח בו. בית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג (צילום: רויטרס)

אחרי הפיגוע בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג באוקטובר האחרון, בו נרצחו 11 מתפללים, רבני חב"ד ברחבי קליפורניה ביקשו מחברי קהילותיהם שהיו אנשי אכיפת חוק מיומנים לשאת את נשקם במהלך התפילות. הקהילה בפוואי אף קיבלה הכשרה מהמשטרה המקומית כיצד להגיב במהלך אירוע ירי ורב הקהילה הגיש בקשה לרישיון נשיאת נשק מוסתר.

בפיגוע בשבת האחרונה נרצחה אשה אחת ונפצעו שלושה בני אדם, בהם ילדה בת 9. היורה, צעיר בן 19, נעצר לאחר שאיש משמר הגבול שלא היה בתפקיד ירה על רכבו כשניסה להמלט. הוא עצור ומואשם ברצח ובכמה סעיפי ניסיון רצח.

לאחר הירי שוחח מושל קליפורניה גאווין ניוסום עם רב בית הכנסת חב"ד פוואי, ישראל גולדשטיין, שאיבד אצבע בפיגוע. ניוסום הודיע ביום שני האחרון כי יקצה 15 מיליון דולר מתקציב המדינה לאבטחת מוסדות דתיים וארגונים פגיעים אחרים. בשנה שעברה קיבלה התכנית חצי מיליון דולר בלבד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE