הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפון קליפורניה: מאות פונו מבתיהם בעקבות שריפת יער גדולה
אחרי הפוגה של מספר חודשים, עונת השריפות בקליפורניה החלה במהלך סוף השבוע. אחרי שפארק שעשועים בלוס אנג'לס פונה ממבלים בעקבות דליקה, שריפת יער גדולה פרצה בסמוך לסקרמנטו וגרמה לפינוי של מעל ל-100 משפחות. חשש כבד שמזג האוויר החם והיבש יגדיל את כמות השריפות

יותר מ-100 משפחות פונו מבתיהן ומספר מבנים נשרפו כליל בעקבות שריפת יער גדולה שפרצה מערבית לסקרמנטו, בירת קליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוס כיבוי מנסה לבלום את התקדמות האש, ביום ראשון בסמוך לעיירה רומזי (צילום: AP)

 

אמש, מחלקת היערות ומכבי האש של קליפורניה (Cal Fire) נמסר כי הכבאים הצליחו להשתלט על 20% משריפת סאנד, שהחלה לבעור במהלך סוף השבוע בסמוך לעיירה גווינדה. בסביבות השעה 7:30 בבוקר יום שני עדכנה המחלה כי הושגה שליטה על 30% מהשריפה, אך עדיין לא ברור כיצד היא התחילה. עד כה נשרפו כ-2,200 אקר של שטח מיוער (כ-9 קמ"ר).

בעקבות השריפה, הרשויות הורו במהלך סוף השבוע על סגירת מספר כבישים מהירים מרכזיים. לא דווח על הרוגים או נפגעים, אולם 7 מבנים נשרפו לחלוטין. כ-125 משפחות הגרות בסמוך לכביש מס' 41 פונו, כך על פי ברוס לאנג, דובר Cal Fire.

 

במהלך הלילה עדכנו הרשויות כי הושגה שליטה על 30% משריפת סאנד (צילום: Cal Fire)

 

"המאמץ העיקרי של הכבאים שפועלים על מנת לבלום את האש הוא באזור עמק קאפאי, בסמוך לעיירה קווינדה. קיבלנו דיווחים שהשריפה מתפשטת במהירות גבוהה, והחשש הוא שזה יימשך בעקבות העלייה הצפויה בטמפרטורה והתחזקות הרוחות באזור", הסבירו ב-Cal Fire. הודעת המחלה קיבלה תוקף נוסף כאשר שירות מזג אוויר הלאומי (NWS) מסר שהטמפרטורות באזור סקרמנטו יגיעו ל-103 מעלות במהלך היום.

מעבר לכך, ב-NWS הזהירו שחום ויובש יורגש ברוב קליפורניה, ועל כן קיימת סכנה לשריפות בר "קטנות", בדיוק כפי שקרה אתמול בסמוך לפארק השעשועים "סיקס פלאגס מג'יק מאונטיין" בסנטה קלריטה שבצפון מחוז לוס אנג'לס.

 

פארק השעשועים "סיקס פלאגס" פונה מהמבקרים בעקבות השריפה (צילום: SantaClarita@)

 

כזכור, קליפורניה חוותה עונת שריפות קשה במיוחד במהלך 2018, במהלכה נשרפו לא פחות מ-1.9 מיליון אקר (כ-7,700 קמ"ר). 98 אזרחים ו-6 לוחמי אש נהרגו במהלך השריפות הללו, לרבות שריפת קאמפ שגבתה את חייהם של 85 בני אדם. רק לפני כחודש דווח כי חברת התשתיות Pacific Gas and Electricity (ידועים בקיצור PG&E) נמצאה אחראית לשריפת הענק בעקבות תקלה בקווי המתח שלה.

במהלך סוף השבוע, חברת PG&E החליטה ליישם את המדיניות השנויה במחלוקת לפיה היא מבצעת ניתוק יזום מרשת החשמל בעבור אלפי תושבים. כך למשל, בשעה 6:00 בבוקר הוחלט לנתק כ-1,600 בתים במחוזות נאפה, סולאנו ויולו. זמן קצר לאחר מכן, פורסמה הודעה לפיה החברה מנתקת כ-27 אלף בתים במחוזות ביוט, יובה, נבדה, אל דוראדו ופלסר.

רק למחרת היום התבצע חיבור מחדש לרשת החשמל, וחלק מהיישובים נותרו ללא חשמל בשל קרבתם לאזור השריפות. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE