הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האקרים פרצו לשרתי העירייה: תיאלץ לשלם כופר בסך 600 אלף דולר
פתיחתו של מייל שנשלח לאחד מעובדי העיר הקנה להאקרים גישה לשרתי העיר, דבר שהוביל להשבתת מערכת המיילים ומוקד החירום המשטרתי, 911. במקביל, פרשה דומה מתרחשת בבולטימור ומומחים לאבטחת מידע מסבירים: "האקרים מצאו דרך קלה להרוויח כסף"

מועצת עיריית ריביירה ביץ' (Riviera Beach), עיר הממוקמת כ-50 מייל צפונית לפורט לודרדייל, הסכימה לשלם כופר בסך 600 אלף דולר לאחר שמערכת המחשבים העירונית נפרצה ע"י האקרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

המועצה הצביעה מוקדם יותר השבוע בעד התשלום, וזאת בתקווה לקבל בחזרה את המסמכים שנלקחו. על פי הדיווחים בעיתון "פאלם ביץ' פוסט", התקיפה החלה כבר ב-29 במאי כאשר אחד מעובדי תחנת המשטרה המקומית פתח אימייל שנשלח אליו ובו הוחבאה תוכנה זדונית ("malware").

תוכנה זדונית זו התפשטה במהירות והשביתה שתי מערכות חשובות: שרת האימייל של העובדים העירוניים, ומוקד החירום המשטרתי 911. ב"ניו יורק טיימס" דווח כי ההאקרים דרשו את הכופר באמצעות ביטקוין, אך לא ברור אם כך הועבר התשלום בסופו של דבר.

 

 

בכירה בעירייה סיפרה לעיתון ש"העירייה משתפת פעולה עם גורמי אכיפת החוק, כמו גם יועצי ביטחון פרטיים. אנחנו כבר נמצאים לקראת השבת השירותים לעיר", היא אמרה.

כבר תקופה ארוכה שמומחים לאבטחת מידע מזהירים את הרשויות המקומיות והפדרליות שתקיפה מסוג זה עלולה להתרחש. למרות העובדה שהמומחים הזהירו שתשתיות המידע אינן מאובטחות מספיק, רשויות רבות גררו רגליים והחליטו שלא לפעול בנושא.

 

השבוע אישרה המועצה המקומית את תשלום הכופר בסך 600 אלף דולר (צילום: וו.פי.טי.וי)

 

דוגמה בולטת נוספת היא התוכנה הזדונית שהוכנסה למערכת המחשבים של עיריית בולטימור. תוכנה זו הצליחה להשבית את מערכת האי-מיילים של עובדי העירייה, כמו גם הוביל לסגירת מערכת התשלום בעבור חשבון המים החודשי. נכון להיום, עדיין כ-30% מעובדי העירייה אינם מצליחים להיכנס לחשבון המייל שלהם.

האקרים דרשו מעיריית בולטימור לשלם 76 אלף דולר, אך זו השיבה בשלילה. על פי ההערכות, הנזק שנגרם עד כה נאמד ב-18 מיליון דולר. בנוסף, הרשויות בעיר מעריכות שיידרשו חודשים ארוכים עד שכלל השירותים ישובו לפעול באופן תקין לחלוטין.

 

התקיפה בריביירה ביץ' היא חלק מגל של תקיפות האקרים כנגד הרשויות המקומיות (צילום: רויטרס)

 

בשנה שעברה הותקפה עיריית אטלנטה, פרשה שעלתה כ-2.6 מיליון דולר לעיר מג'ורג'יה. טיילר מור, מומחה לאבטחת מידע באוניברסיטת טולסה (אוקלהומה), סיפר בזמן ש"האקרים מצאו דרך יחסית קלה להרוויח כסף. הם ממשיכים לתקוף רשויות יחסית קטנות עד שהם מוצאים אחת שהיא פגיעה ומוכנה לשלם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE