הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לתשומת לבם של הנהגים: אלה הם ההבדלים בין סוגי הדלק השונים
בכיר בתעשיית המכוניות מסביר שנהגים חייבים לבדוק את סוג הדלק שמותאם למכוניתם, אחרת יתכן שהם משלמים יותר ולא מקבלים תמורה על כך. "יש מילה מאוד ספציפית שצריך לחפש בספר הרכב", מסביר אותו בכיר

למרות העובדה שרובנו מגיעים לתחנת דלק לפחות פעם בשבוע, רבים מאיתנו אינם יודעים מה ההבדל בין סוגי הדלק השונים. לרוב, נבחר באופציה הזולה ביותר ונמשיך בתדלוק מבלי לחשוב פעמיים, אך התייקרות הדלק גורמת לנהגים רבים לבחון את הסוגיה לעומק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ראשית כל, מוטב לחזור אחורה כמאה שנים לתקופה בה דלק שימש כתרופה לכינים. רק בשנות ה-20 של המאה הקודמת, כאשר עופרת נוספה אליו, הדלק תפס את הצורה המוכרת. כבר אז הדלק התחלק לשני סוגים: רגיל ו"פלוס", וטיב הדלק נמדד לפי כמות האוקטאן בתערובת.

כיום ישנם שלושה סוגים של דלק הנמכרים בארה"ב: רגיל (דירוג אוקטאן 87), "פלוס" (דירוג אוקטאן 89) ופרימיום (דירוג אוקטאן 92). הדירוג הנדרש למכונית שלכם נקבע ע"י היצרנית, והתאמת הדלק הנכון למכונית יכולה לסייע רבות בשימור על מנוע הרכב. עם זאת, חשוב להבהיר שאין תועלת בשימוש בדלק בדרגה גבוהה יותר אם המנוע מותאם לדרגה נמוכה.

כאמור, שלושת סוגי הדלק נמדדים לפי רמת האוקטאן. למרות שהמספרים שמופיעים על המשאבות הם קבועים, מדובר בטווח. הדלק הרגיל נע בין 85 ל-88 (הממוצע 87), ה"פלוס" נע בין 88 ל-90 ואילו הפרימיום גדול מ-90 אוקטאן כאשר הממוצע עומד על 92.

 

"יש סיכוי גדול שנהגים רבים מבזבזים כסף וסתם רוכשים את הדלק היקר ביותר" (צילום: Shutterstock)

 

סוגי הדלק השונים נשרפים בצורה שונה. ככל שרמת האוקטאן נמוכה יותר, ככה שריפת הדלק תתבצע בקלות יותר. לכן ההתאמה למכונית חשובה מאוד, וכאמור אין תועלת בתדלוק של דלק פרימיום ברכב שהמנוע לא יוכל "לנצל" את התוספת.

שינוי נוסף, ואולי הברור מכולם, הוא במחיר. בתחנות הדלק ברחבי ארה"ב לרוב מציגים שלושה מחירים, כאשר הפער בין הדלק הזול ליקר יכול לעמוד על כ-40 סנט לגלון. "יש סיכוי גדול שהרבה אנשים מבזבזים כסף סתם ורוכשים את הדלק היקר יותר כי חושבים שהוא טוב יותר. זה לא עובד ככה, ונהגים צריכים לדעת את זה", מסביר ג'ף ברטלט, בכיר ב-Consumer Reports.

לדבריו, "על נהג להסתכל בספר הרכב ולפעמים המידע מופיע על מדבקה באוטו. יוסבר אם מומלץ לתדלק בדלק רגיל, אם מומלץ לתדלק בפרימיום או אם המנוע חייב דלק פרימיום. מה שחשוב זה לחפש את המילה 'required', כי כל השאר זה עצה שעלולה לעלות לכם ביוקר", הוא הסביר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE