הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קריאת השכמה לכל התושבים": דרום קליפורניה נערכת לרעש האדמה הבא
בלוס אנג'לס כבר חזרו לשגרה באופן מלא, אך בסמוך למקור הרעידות עדיין בוחנים את היקף הנזק. הרשויות קוראות לתושבים להכין תוכניות לעתות חירום, וזאת במקביל להתקנת אלפי חיישנים שאמורים לספק התרעה מוקדמת על רעש עתידי. דובר מכבי האש ברידג'קרסט: "לעבור רעידה כה עוצמתית ללא הרוגים ופציעות קשות זה דבר משמעותי"

תושבי דרום קליפורניה עדיין מתאוששים משתי רעידות האדמה העוצמתיות שהורגשו במדינה בשנים האחרונות, וכעת מדענים מזהירים ששתיהן צריכות לשמש כאזהרה לקראת רעידת אדמה עוצמתית נוספת, המוכרת לרבים בתור "הגדולה", או "The Big One".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צוותים של חברת החשמל בוחנים את הנזק לתשתיות לאחר רעידת האדמה ביום חמישי (צילום: Getty Images)

 

עוד בטרם היכו שתי רעידות האדמה את דרום קליפורניה בשבוע שעבר, המדינה החליטה להשקיע 16 מיליון דולר בהתקנת אלפי חיישנים שיכולים להתריע כאשר רעש עומד להתחרש. התרעה זו תועבר לחברות החשמל, הדלק והמים, כמו גם אל מפעילי הרכבות במדינה, וזאת במטרה לצמצם את הנזקים המיידים שנוצרים כתוצאה מרעש עוצמתי.

מושל המדינה, גאווין ניוסאם, אמר השבוע כי הגיעה העת שבה התושבים צריכים להתכונן לרעידת האדמה הגדולה באמצעות שרטוט נתיבי המילוט מהבית ובאמצעות הכנתן של ערכאות מזון ומים. "זוהי קריאת השכמה לכל תושבי קליפורניה. בכנות, זו גם קריאת השכמה לכל תושבי ארצות הברית", אמר המושל.

 

עובדת בסופרמרקט מקומי מתחילה במלאכת הניקוי בעקבות נזקי הרעשים (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בבוקר יום חמישי - יום העצמאות האמריקאי - הורגשה רעידה אדמה בעוצמה 6.1 בסולם ריכטר. למחרת היום, בסביבות השעה 8:20 בלילה, הורגשה רעידה נוספת, הפעם בעוצמה 7.1 בסולם ריכטר. גיאולוגים הסבירו כי הרעש בערב יום שישי היה חזק פי 11 מזה שהורגש יום קודם לכן.

 

הנזק שהוסב לאחד הכבישים באזור העיר רידג'קרסט ברעש ביום חמישי (צילום: Getty Images)

 

מרכז שני הרעשים היה כ-11 מייל (18 ק"מ) מהעיר רידג'קרסט, שנמצאת כ-150 מייל צפון-מזרחית למרכז העיר לוס אנג'לס. כתוצאה מן הרעשים, נזק כבד הוסב לכבישים באזור רידג'קרסט. בנוסף, מספר צינורות גז נפגעו והובילו לשריפות בבתים. על פי מכבי האש במחוז, כ-50 בתים ניזוקו, אך איש לא נהרג ולא נרשמו פציעות קשות.

"לעבור רעידת אדמה בעוצמה 7.0 ומעלה ללא הרוגים, פציעות קשות או נזק מבני רציני זה בהחלט דבר משמעותי", אמר במהלך סוף השבוע אנדרו פריבורן, דובר מערך הכבאות של מחוז קרן.

 

נזק כבד שהוסב לאחד הבתים ברידג'קרסט (צילום: Shutterstock)

 

על פי סייסמולוגים, רעידה אדמה בעוצמה דומה שמרכזה בלוס אנג'לס, סן דייגו או סן פרנסיסקו עלולה הייתה להביא לקריסת גשרים ונזק הרבה יותר כבד. "בממוצע, בכל כמה שנים תתרחש רעידה בעוצמה 6.0 איפשהו בדרום קליפורניה. עברנו קרוב ל-20 שנה ללא רעש, ואלה היו 20 השנים השקטות ביותר שידעה המדינה בכל הקשור לרעידות אדמה", אמרה לוסי ג'ונס, סייסמולוגית במכון הטכנולוגי של קליפורניה (CalTech).

עוד אמרה ג'ונס כי "השקט הזה לא צפוי לשוב. גיאולוגיה ממשיכה לנוע, ועלינו לצפות לתדירות גבוהה יותר של רעידות. כשזה יתרחש בסמוך לערים גדולות יותר, הנזק יהיה עצום", היא אמרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE