הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"שוטרים שפועלים כמו חברי כנופיה": ה-FBI חוקרת את משרד השריף בלוס אנג'לס
תביעה בבית המשפט הפדרלי הביא לפתיחת החקירה, וסוכני ה-FBI חוקרים את התנהלותם של ה"בנדיטוס", שוטרים המוצבים במזרח העיר. על פי החשד, השוטרים חילקו דו"חות כוזבים ובדו ראיות. רק לפני שנתיים נשלח שריף המחוז למאסר לאחר ששיבש חקירה של סוכני FBI

לשכת החקירות הפדרלית (FBI) פתחה בחקירה כנגד אגודת סתרים של שוטרים מקועקעים במזרח לוס אנג'לס וכנגד קבוצות דומות נוספות בתוך משרד השריף של המחוז, כך דווח ב"לוס אנג'לס טיימס".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: משרד השריף של מחוז לוס אנג'לס)

 

החקירה הפדרלית מגיעה בעקבות דיווחים על הטרדות מצד ה"בנדיטוס" ("banditos"), קבוצה של שוטרים המוצבים במשרד השריף של מזרח לוס אנג'לס. לכל השוטרים הללו קעקועים זהים, ועל פי החשד חברי הקבוצה פועלים "בדומה לכנופייה", הן בפן של גיוס של אנשים נוספים והן בפן של איומים כנגד מי שמתנגד אליהם.

במהלך חקירתם של מספר שוטרים, סוכני ה-FBI שאלו שאלות הנוגעות למבנה הארגון וההיררכיה בו, כך על פי שלושה גורמים שביקשו להישאר בעילום שם בשל העובדה שמדובר בחקירה פעילה.

עוד מסרו המקורות כי סוכני ה-FBI מנסים להבין אם מנהיגי הארגון מחייבים או מעודדים שוטרים המבקשים להצטרף לשורותיהם לבצע פשעים כלשהם, למשל בידוי ראיות וכתיבת דו"ח כוזב.

 

הקעקוע שיש לכל חברי ה-"בנדיטוס" (צילום: טוויטר)

 

מעבר ל"בנדיטוס" במזרח העיר, הרשויות הפדרליות חוקרות אם קיימות כנופיות דומות במשרד השריף, שמחזיק ב-10 אלף שוטרים. על פי החשד, ישנן לפחות עוד שתי קבוצות של שוטרים שמעלות את חשדם של החוקרים. שריף המחוז, אלכס ויאנואבה, סירב להגיב לדיווחים על החקירה כאשר נשאל על כך אתמול. גם מחלקת הדוברות של ה-FBI בחרה שלא לספק פרטים חדשים.

זו לא הפעם הראשונה שרשויות אכיפת החוק פדרליות נאלצות לחקור את משרד השריף בלוס אנג'לס בשנים האחרונות. ב-2011, סוכני FBI ערכו חקירה סודית כנגד מספר שוטרים שעבדו בבית המעצר של המחוז, וזאת בשל דיווחים על התעללות באסירים.

מספר שוטרים נשלחו למאסר בגין פרשה זו, אך גולת הכותרת הייתה ללא ספק הרשעתו של לי באקה, ששימש כשריף המחוז. באקה, סגנו ומספר בכירים נוספים הורשעו בקשירת קשר כדי לשבש חקירה פדרלית. ב-2017, באקה נידון לשלוש שנות מאסר בגין מעורבותו בפרשה.

 

שריף המחוז, אלכס וילנואבה (צילום: קיי. טי. אל. איי.)

 

החקירה הנוכחית ככל הנראה נובעת מתביעה שהוגשה כנגד מחוז לוס אנג'לס ע"י מספר שוטרים כבר בחודש מרץ האחרון. בתביעה זו נטען שראשי משרד השריף לא טיפלו בבעיות שהפכו את המקום לסביבת עבודה עוינת. אותם שוטרים טענו שמנהיגי ה"בנדיטוס" אשר שולטים בתחנה פעלו במגוון דרכים לא חוקיות, החל מהטרדות ומעצרי שווא וכלה בשליחתם של שוטרים צעירים לקריאות הכי מסוכנות.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE