הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מועצת עיריית לוס אנג'לס חידשה את האיסור על שינה במכוניות במטרה להיאבק בתופעת ההומלסים
אחרי הפוגה של חודש, העירייה תשוב לחלק דוחות לנהגים אשר נתפסים ישנים במכוניותם בין 9:00 בלילה ל-6:00 בבוקר או בקרבת מוסד לימודי. מדובר בצעד קטן במאבק הרחב של העירייה כנגד התופעה. כזכור, לאחרונה נודע כי אוכלוסיית ההומלסים בעיר גדלה ב-12% בשנה האחרונה

מועצת עיריית לוס אנג'לס אישרה את חידוש החוק שיאסור על הומלסים מלישון במכוניות בשכונות מגורים בלפחות שישה חודשים נוספים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רכב המשמש למגורים חונה בכבישי לוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

 

מדובר בחוק שאוסר על שינה בתוך מכוניות בזמן שהן חונות ברחוב בשכונת מגורים בין השעות 9:00 בלילה ועד 6:00 בבוקר למחרת. חוק זה גם חל באותם שעות על חנייה ברדיוס של 500 רגל מבית ספר, פארק, גן ילדים או כל מוסד חינוכי אחר.

חשוב להבהיר כי הצעת החוק זוכה לחידוש בכל כחצי שנה, אך המחוקקים בלוס אנג'לס פספסו את המועד האחרון שבו הוא פג - הראשון ביולי. אי לכך, בחודש האחרון המשטרה לא חילקה דוחות לנהגים אשר נתפסו ישנים במכונית באותן שעות. האישור על חידוש החוק יביא לכך שהוא יחול עד ה-1 בינואר 2020.

 

חידוש החוק אמור להקל על מצוקת החנייה בשכונות מגורים רבות (צילום: אן. בי. סי. 4)

 

כזכור, במשך עשורים שלמים אסרה העירייה על שינה במכוניות בתוך תחום העיר, אך בשנת 2014 בית המשפט הפדרלי הפך את ההחלטה ומנע מהעייריה לאסור על שינה במכוניות. כדי להמשיך במדיניותה תחת המגבלות החדשות, העירייה גיבשה את החוק המדובר שאוסר על שינה בשכונות מגורים. מאז החוק קיבל שתי הארכות כאשר האחרון היה בדצמבר.

קליפורניה כולה מושפעת ממשבר ההומלסים, אך נדמה שהערים הגדולות כגון סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס הן הנפגעות העיקריות ממנו. רק לאחרונה נערך מבצע לספירת חסרי הבית בלוס אנג'לס והממצאים היו מדאיגים ביותר. כ-59 אלף דרי רחוב גרים בלוס אנג'לס, עלייה של 12% בשנה האחרונה.

 

חסר בית ישן במכוניתו במגרש חנייה שהוקם בלוס אנג'לס למטרה זו (צילום: Getty Images)

 

עיריית לוס אנג'לס משקיעה מאות מיליוני דולרים מדי שנה בטיפול בבעיית ההומלסים, אך העובדה שהמשבר רק הולך ומחריף גורמת לדאגה רבה בקרב התושבים. אנשי העירייה תרים אחר פתרונות יצירתיים למצוקת הדיור, אך הם נתקלים בהתנגדות עזה - לא רק של תושבים שלא מעוניינים שיקומו בנייני דירות למשפחות מעוטות יכולת בשל החשש לעלייה בפשיעה, אלא שגם חסרי הבית עצמם מתנגדים למעבר ומתעקשים שהם מעדיפים להמשיך לחיות באופן עצמאי באוהלים ברחוב.

לפני כשבועיים דיווחנו על המאבק של בעלי העסקים בעיר כנגד חסרי הבית, מאבק שבא לידי ביטוי בשתילת קקטוסים והתקנת גדרות במקומות שבהם מוקמים מאהלי האוהלים של ההומלסים. רבים מהם טוענים שהעירייה לא מספיק כדי למגר את התופעה, והם הצביעו על הקמת מגרש לחנייה לילית של הומלסים (בדומה לזו שמתוכננת להיפתח בסן פרנסיסקו) כהוכחה לכך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE