הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשת הביגוד "בארניז" הכריזה על פשיטת רגל, תסגור את מרבית הסניפים
אחרי שנה וחצי בה נתוני המכירות דועכים, החברה הוותיקה החליטה לסגור את שעריה. אלא שהשקעה בסך 75 מיליון דולר תביא לכך שהיא תוכל לשמור על מספר סניפים, בהם סניף הדגל בניו יורק. ככל הנראה החברה תרכז את מאמציה במכירות באינטרנט

רשת חנויות הבגדים המפוארת "בארניז" תשתנה באופן ניכר לאחר שהשבוע ראשיה הגישו בקשת פשיטת רגל, וזאת לאחר 18 חודשים רצופים שבהם נתוני המכירות נמצאים בירידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סניף "בארניז" במנהטן (צילום: Getty Images)

 

על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", הרשת הגישה הבקשה לפשיטת רגל מסוג צ'פטר 11 אשר מאפשרת לה הגנה מסוימת מפני הנושים, תוך אפשרות להתארגן מחדש באופן שתוכל לבצע עסקת מכירה של הרשת כולה.

15 מתוך 22 סניפים של "בארניז" יסגרו, כולל סניפי הדגל בשיקגו, לאס וגאס וסיאטל. בנוסף, רוב חנויות העודפים ("אואטלט") ייסגרו גם הן.

בעלי החברה, קרן ההשקעות "פרי קפיטל", הצליחה לגייס סכום של כ-75 מיליון דולר אשר יאפשר לרשת להמשיך להפעיל 7 סניפים, לרבות הסניף המפורסם בשד' מדיסון במנהטן. סכום זה אף מאפשר לחברה לשלם לספקים שלה.

מעבר לכך, בכוונת החברה להעביר עובדים וסחורות מהסניפים שייסגרו לאלה שיישארו פתוחים, אך לא מן הנמנע שאלפים בכל זאת יאבדו את מקום עבודתם.

 

סניפים בודדים של הרשת יישארו (צילום: רויטרס)

 

"פשיטת הרגל תאפשר לנו לבצע אתחול כלכלי ולשמר את הקשרים מול הספקים. המטרה שלנו תהיה להמשיך לשרת את הלקוחות שלנו עם מספר סניפים, כמו גם לקוחות מרחבי העולם באמצעות אתר האינטרנט שלנו", הסבירה מנכ"לית רשת האופנה, דניאלה ויטאלה.

באופן תמוה ולמרות הכוונה לסגור 15 סניפים, בארניז בכל זאת תפתח שני סניפים שתוכננו להיפתח בחודשים הקרובים, האחד במיאמי ביץ' והשני במרכז הקניות "אמריקן דרים" בניו ג'רזי.

סגירתן של מרבית סניפי בארניז היא פרק נוסף ברשימה ארוכה של רשתות וחנויות שסגרו את שעריהן במה שכונה "האפוקליפסה הקמעונאית". רק בחודש פברואר האחרון הודיעה רשת הנעליים Payless ShoeSource כי היא נאלצת להכריז על פשיטת רגל בפעם השניה בשנתיים האחרונות. מפרסום ההודעה ועד תחילת חודש יוני החברה סגרה יותר מ-2,300 סניפים ברחבי ארצות הברית וקנדה.

בקיץ הקודם הודיעה רשת הצעצועים הוותיקה, "טויס אר אס", כי היא סוגרת את כל 735 הסניפים שלה בארצות הברית לאחר יותר מ-70 שנות פעילות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE