הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התובע הכללי בר: "נמצאו אי סדרים חמורים בכלא בו התאבד אפשטיין"
ויליאם בר התייחס לראשונה להתאבדותו של המיליארדר שהואשם בסרסור בקטינות. "אני באופן אישי הייתי מזועזע, מגיע לקורבנות שלו לקבל צדק, וכך ייעשה". נתיחת הגופה בוצעה, אך הממצאים טרם פורסמו. רשות בתי הכלא הפדרלית מנסה להבין מדוע לא התבצע סיור רגלי בסמוך לתא של אפשטיין

התובע הכללי של ארצות הברית, ויליאם בר, אמר מוקדם יותר היום (שני) שנמצאו אי סדרים חמורים בבית הכלא הפדרלי שבו המיליארדר ג'פרי אפשטיין שם קץ לחייו במהלך סוף השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אפשטיין הצליח לשים קץ לחייו במתקן הכליאה בניו יורק (צילום: AP)

 

כזכור, אפשטיין בן ה-66 נעצר בתחילת חודש יולי בחשד שסרסר בנערות בנות 14, ובבוקר יום שבת הוא נמצא מת במתקן המעצר בניו יורק, שם המתין לתחילת משפטו לאחר שבקשתו להשתחרר בערבות נדחתה על הסף.

"אני באופן אישי הייתי מזועזע, אבל אני חושב שכל משרדי הרגיש ככה. גם הרגשתי כעס גדול מאוד שהצוות ב-Metropoilitan Correctional Center לא הצליח לשמור על האסיר בצורה בטוחה", אמר בר במהלך ביקורו הבוקר בעיר ניו אורלינס. עוד אמר התובע הכללי כי "אנחנו למדים על חריגות רציניות במתקן הכליאה אשר עוררות דאגה, ונצטרך לחקור את הנושא ביסודיות. ה-FBI ומשרד מבקר המדינה (OIG) החלו בחקירה זו", הוא חשף.

התובע הכללי בר הבטיח שהחקירות תהיינה יסודיות: "אנחנו נחקור את הנושא באופן מעמיק ונפעל בהתאם לממצאים", הוא אמר.

 

התובע הכללי של ארה"ב, וליאם בר, הבוקר בניו אורלינס (צילום: AP)

 

גם כעת, כיומיים וחצי לאחר שנמצאה גופתה של אפשטיין, טרם פורסמה סיבת מותו הרשמית. אתמול (ראשון) בוצעה נתיחת הגופה ע"י ד"ר ברברה סמסון, החוקרת הרפואית הראשית של עיריית ניו יורק. לדבריה, הנתיחה בוצעה בהצלחה אך החוקרים ממתינים לקבלת תוצאות של מספר בדיקות.

בנוסף לד"ר סמסון, גם פתולוג פרטי בשם ד"ר מייקל באדן נכח בנתיחת הגופה, וזאת לבקשת עורכי דינו של אפשטיין. באדן נחשב למומחה, שכן הוא כיהן בתפקידה של סמסון בשנות ה-70 ואף התבקש למסור עדות במהלך משפטו של או. ג'יי. סימפסון בשנות ה-90.

 

אנשי משרד החוקרת הרפואית הראשית של ניו יורק מגיעים לבית הכלא במנהטן בבוקר יום שבת (צילום: AP)

 

על פי הדיווחים בסוכנות הידיעות "AP", הפיקוח על אפשטיין הוגבר לפני קצת יותר משבועיים כאשר התגלו סימני חבלה סביב צווארו, אך פיקוח זה הוסר בתחילת חודש אוגוסט. לפי מדיניות לשכת בתי הכלא הפדרלית, מי שמוגדר כאסיר בעל סיכון התאבדות מקבל "השגחה ישירה ורציפה במשך 24 שעות ביממה". בנוסף, הם מקבלים מדי אסיר שאינם ניתנים לקריעה ומוכנסים לתאים מיוחדים.

וכך היה עם אפשטיין עד שהוחזר לאזור הרגיל שבו שהה מאז מעצרו. בכל חצי שעה הייתה אמורה להתבצע סיור רגלי במקום, לרבות בתאו של אפשטיין. לפי הדיווחים ב"ניו יורק טיימס", סיור זה לא התבצע בלילה שקדם למותו של אפשטיין, ויתכן שמדובר באחת מאותם "אי סדרים" שעליהם סיפר התובע הכללי בר. עוד דווח כי בבוקר שבו התאבד המיליארדר היהודי, הסוהרים שהיו במשמרות נאלצו לעבוד שעות נוספות בשל מחסור בכוח אדם כאשר לפחות אחד מהם נאלץ לעבוד שעות נוספות בחמשת הימים שקדמו למשמרת זו.

התובע הכללי בר התייחס לכך שאפשטיין הצליח לחמוק מהדין, אך הבטיח למצות את הדין עם כל שותפיו: "כל מי שביצע את המעשים ביחד עם אפשטיין לא צריך לנוח. מגיע לקורבנות לקבל צדק, וכך ייעשה", הוא אמר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE