הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשש בקהילה היהודית בסיאטל: ניאו-נאצים תלו כרזות נגד הגירה בבתי כנסת
במהלך סוף השבוע נתלו כרזות דומות על לפחות 3 בתי כנסת באזור, וזאת לאחר שבשבוע שעבר הן נתלו על גבי כנסיות. לפי הפוסטרים, האתר "דיילי סטורמר" המזוהה עם תנועת העליונות הלבנה עומד מאחורי התלייה. המשטרה תתגבר את האבטחה סביב מוסדות דתיים

חברי הקהילה היהודית בסיאטל נדהמו לאחר שבמהלך סוף השבוע נתלו כרזות פוליטיות ע"י ניאו-נאצים הקשורים לאתר האינטרנט "הדיילי סטורמר" אשר מזוהה עם תנועת העליונות הלבנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפוסטר שנתלה על מספר בתי כנסת וכנסיות באזור סיאטל על רקע אחד מאותם בתי כנסת (צילום: סי. בי. אס. 7 / טוויטר)

 

הפוסטרים הציגים איור של ארבע חברות קונגרס דמוקרטיות - רשידה טליב (מישיגן), אילהאן עומאר (מינסוטה), אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (ניו יורק) ואייאנה פרסלי (מסצ'וסטס) - כשהן נוגסות ביד שעליה נכתב "אמריקה". מעל לאיור נכתב "לשלוח אותן בחזרה!" באותיות גדולות, ומתחת כתוב "לגרש את השריצה הקומונסטית והחוּמה".

ארבע חברות הקונגרס המדוברות הפכו ליעד התקיפה המרכזי של הנשיא טראמפ בחודשים האחרונים, והאמירות הקשות שמופיעות על גבי הפוסטר דומות מאוד לאופן שבו הנשיא התבטא נגדן. השיא הגיע בחודש שעבר כאשר הנשיא טראמפ צייץ בקשר לארבע חברות הקונגרס הדמוקרטיות - שאותן הוא מכנה "הצוות" - ואמר: "כה מעניין לראות חברות קונגרס דמוקרטיות 'פרוגרסיביות' שהגיעו ממדינות שבהן הממשלה היא קטסטרופלית ומשוחתת, שמנסות לומר לעם האמריקאי, המדינה החזקה והטובה בעולם, איך לנהל את הממשלה שלה. למה שהן לא יחזרו לשם ויעזרו לתקן את המקומות השבורים והמלאים בפשע שמהם הן הגיעו. אז הן יכולות לחזור ולהראות לנו איך עושים את זה".

רשויות החוק במדינת וושינגטון הסבירו כי מי שעומדים מאחורי תליית הפוסטרים, פועלים במגוון מוסדות דתיים באזור, לא רק בבתי כנסת. בשבועות האחרונים דווח על מציאת כרזות דומות גם בכנסיות סמוכות.

 

הנשיא טראמפ וארבע חברות הקונגרס הדמוקרטיות אשר מופיעות על גבי הפוסטר הפוגעני (צילום: Getty Images)

 

מירי סייפרס, מנהלת סניף צפון-מערב ארה"ב בליגה נגד השמצה (ADL), התייחסה לפרשה: "תלייתן של כרזות כנגד יהודים וכנגד מהגרים בבתי כנסת וכנסיות ברחבי האזור מעוררת המון דאגה. בסוף השבוע האחרון, ארגוני תנועת העליונות הלבנה תלו את הפוסטרים הללו ברחבי שכונת סיוורד פארק", היא כתבה והמשיכה, "מדובר בחלק ממגמה שנרשמת בכל ארצות הברית. מעשים אלה נועדו להפיץ שנאה ותעמולה גזענית", היא סיכמה.

מי שעומד מאחורי אתר "הדיילי סטורמר" הוא אדם בשם אנדרו אנגלין. כזכור, רק לפני חודש הורה בית המשפט הפדרלי במונטנה כי עליו לשלם פיצוי כספי בסך 14 מיליון דולר לאישה יהודייה, וזאת לאחר שקרא לקוראי האתר לבצע "הטרלה" כנגד האישה ובני משפחתה. לא ברור אם יש קשר בין הפרשה לבין האיומים שהתקבלו כנגד מועמד יהודי למועצת העיר סיאטל, כפי שדיווחנו בתחילת חודש יוני האחרון.

 

הקהילה היהודית בסיאטל רושמות אירועי אנטישמי נוסף (צילום: Shutterstock)

 

על רקע תליית הכרזות ובעקבות אירועי הירי הקטלניים בבית חב"ד בדרום קליפורניה ובית כנסת בפאתי פיטסבורג בשנה האחרונה, משטרת סיאטל החליטה לתגבר את האבטחה סביב בתי הכנסת באזור. מעבר לכך, המשטרה מתרכזת במציאת האדם שבפועל תולה את הכרזות, ועל פי הדיווחים עדי ראייה הבחינו בחשוד שהסתובב בקרבת אחד מבתי הכנסת באזור בסוף השבוע האחרון. עם זאת, לא התקבל תיאור של אותו אדם מכיוון שחבש מסכה. כעת עיקר המאמץ מתרכז במציאת מצלמות אבטחה שאולי תיעדו חלק מהמעשים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE