הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: ירידה של 95% בכמות השטח שנשרף לעומת 2018
פחות משנה לאחר שקרוב ל-100 בני אדם נהרגו בגל שריפות, רשויות כיבוי האש במדינת הזהב הציגו את הנתונים הרשמיים שמצביעים על הירידה הדרסטית בכמות השטח שבער. למעשה, ירידה קלה נרשמה בכמות השריפות, אך פחות אזורים יבשים ורוחות חלשות מסייעות לתחום את הנזק

אחרי כמה שנים שבהן פרצו שריפות יער גדולות וקטלניות ברחבי המדינה, תושבי קליפורניה זכו עד כה לשנה יחסית שקטה. על פי הרשויות במדינת הזהב, לא מדובר במקריות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שריפה שפרצה בתחילת החודש בצפון קליפורניה (צילום: AP)

 

בשמונה וחצי החודשים הראשונים של 2019 נרשמה ירידה של 90% בכמות השטח שנשרף לעומת חמש השנים הקודמות, וירידה של 95% לעומת שנת 2018, כך עולה מנתונים שפורסמו לאחרונה ע"י המחלקה ליערות וכיבוי אש, או CalFire.

הירידה המשמעותית היא כמובן בשורה חיובית עבור התושבים, שכן בשנתיים האחרונות אירעו מספר שריפות הרסניות. עם זאת, חשוב לזכור כי השנה טרם הסתיימה ושריפות יער גדולות עלולות לפרוץ גם בחודש החורף.

על פי CalFire, הסיבה המרכזית לירידה שנרשמה היא עונת החורף שבה ירדו כמויות גדולות של גשם ושלג. בנוסף, הטמפרטורה הממוצעת בקליפורניה נמוכה מהרגיל, דבר שמפחית את הסיכוי ששריפה תפרוץ. סקוט מקליון, דובר CalFire, הסביר כי כמויות גדולות של גשם ושלג הובילו לכך שאזורים רבים לא התייבשו: "השנה אנחנו חווים רכבת הרים של טמפרטורות, ועד כה לא היו רוחות חזקות שמסייעות לאש להתפשט. נחזיק אצבעות ונקווה שנמשיך ככה", הוא אמר.

 

כבאים בקליפורניה במהלך אימון שנערך מוקדם יותר השנה בצפון קליפורניה (צילום: Getty Images)

 

למרות הטענות שעונת החורף יבשה מהרגיל, רק אזורים בודדים בקליפורניה מוגדרים באופן רשמי כ"יבשים באופן חריג": דרום מערב המדינה (מחוז סן דייגו, רוב מחוז אורנג'), דרום מזרח המדינה (בסמוך לגבול עם אריזונה) ואזור קטן בצפון המדינה בסמוך לגבול עם מדינת אורגון. עם זאת, בתקופה זו בשנה שעברה כמעט כל אזורי קליפורניה הוגדרו כ"יבשים באופן חריג".

לפני כשנתיים נרשמה שנה דומה מבחינת מזג האוויר, והמושל דאז, ג'רי בראון, הכריז על סיום הבצורת שנמשכה שנים רבות. אך במהרה הגיע מזג האוויר החם שייבש את הצמחייה, ויותר מ-4,000 שריפות פרצו ושרפו שטח כולל של כ-350 מייל רבוע (כ-900 קמ"ר). באוקטובר 2017 פרצו מספר שריפות באזור צפון קליפורניה, והן התפשטו במהרה בשל רוחות חזקות ויובש ששרר במקום. כתוצאה מגל השריפות, 44 בני אדם נהרגו ואלפי מבנים נהרסו.

לעומת זאת, שנת 2018 נפתחה עם פחות גשמים ושלגים, וכתוצאה מכך כבר בחודשי הקיץ רוב האזורים המיוערים התייבשו. שריפת קאמפ פרצה לקראת סוף השנה והפכה לשריפה הקטלנית וההרסנית ביותר בתולדות קליפורניה כאשר 86 בני אדם נהרגו ו-15 אלף מבנים נשרפו כליל. שריפה פרצה במקביל לשריפת קאמפ באזור הרי סנטה מוניקה וקרוב ל-1,500 מבנים ניזוקו במחוזות לוס אנג'לס ו-ונטורה.

 

רק אזורים בודדים במדינה הוגדרו כ"יבשים באופן חריג" (צילום: CalFire / רויטרס)

 

עד כה ב-2019, לוחמי האש נאבקו באש שפרצה על כ-38 מייל רבוע בלבד (כ-100 קמ"ר). לשם השוואה, בין השנים 2014 ל-2018 הממוצע עמד על 416 מייל רבוע (כ-1,080 קמ"ר). בתאריך זה בשנה שעברה, יותר מ-4,000 שריפות כבר פרצו והרסו 970 מייל רבוע (כ-2,500 קמ"ר).

חשוב לציין כי מספר השריפות שפרצו במהלך 2019 - כ-3,400 - מהווה ירידה של כ-15% בלבד. משמעות הנתון היא שהשריפות שפורצו השנה הן קטנות באופן משמעותי.

 

שריפת קאמפ הקשה בה 86 נהרגו ו-15 אלף מבנים נהרסו (צילום: ויקיקומונס)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE