הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ תוקף בחריפות את הצבעת היהודים למפלגה הדמוקרטית
ביקורת רבה נשמעה בשעות האחרונות בעקבות אמירת הנשיא, שנשאל לגבי הרצון של מספר חברות קונגרס לבטל את הסיוע הכלכלי לישראל. "לאן המפלגה הדמוקרטית נעלמה?", שאל הנשיא באופן רטורי. יו"ר הליגה נגד השמצה: "צריך להפסיק להשתמש ביהודים כ'כדורגל פוליטי'"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר מוקדם יותר היום בבית הלבן ש"כל יהודי שמצביע עבור המפלגה הדמוקרטית מפגין חוסר ידע מוחלט או חוסר-נאמנות גדולה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ, מוקדם יותר היום בבית הלבן (צילום: Getty Images)

 

דבריו של הנשיא נאמרו בהקשר של שתי חברות קונגרס דמוקרטיות ומוסלמיות, אילהאן עומאר ורשידה טליב. כזכור, בשבוע שעבר השתיים עלו לכותרות לאחר שהתכוונו להגיע לישראל ולרשות הפלסטינית לביקור רשמי. 

היה נדמה שהביקור יעבור בשקט ובשלום, אך הנשיא טראמפ הפציר ברה"מ נתניהו לנצל את החוק הישראלי שמאפשר לסרב להכניס כל מי שמקדם חרם כנגד ישראל (טליב ועומאר הביעו באופן גלוי ופומבי את תמיכתן בתנועת BDS). ימים בודדים לאחר מכן וכיממה לפני מועד ההמראה המתוכנן של השתיים, ממשלת ישראל הודיעה באופן רשמי כי לא תאפשר את הביקור.

אתמול (שני) שתי חברות הקונגרס ערכו מסיבת עיתונאים, במהלכה טליב החלה לדמוע כאשר דיברה על סבתה בת ה-90. כזכור, חברת הקונגרס ממישיגן פנתה באופן ישיר לשר הפנים של ישראל, אריה דרעי, בבקשה לקבל היתר כניסה מטעמים הומינטריים. השר דרעי נענה בחיוב, אך חברת הקונגרס חזרה בה.

במסיבת העיתונאים השתיים אמרו שארה"ב צריכה לשקול מחדש את הסיוע הכלכלי שהיא מעניקה לישראל, דבר שהסנאטור ברני סנדרס אמר ביום שישי האחרון. ונושא זה - הסיוע הכלכלי לישראל - הוא שהצית את השאלה שהובילה לאמירה של הנשיא.

 

ג'ונתן גרינבלאט, יו"ר ה-ADL: "צריך להפסיק להשתמש ביהודים כ'כדורגל פוליטי'" (צילום: מתוך יוטיוב)

 

"אני לא מאמין שאנחנו מנהלים את השיחה הזו. לפני חמש שנים - אפילו לפני שלוש שנים, המחשבה שהיינו מדברים על הפסקת הסיוע הכלכלי לישראל בגלל שני אנשים ששונאים את ישראל ושונאים את העם היהודי. אני לא מאמין שאנחנו מנהלים את השיחה הזו", השיב הנשיא טראמפ כאשר נדרש לסוגייה.

עוד אמר הנשיא: "לאן המפלגה הדמוקרטית נעלמה? לאן נעלמו חבריה כאשר הם מגנים על דעותיהן של השתיים על ישראל? ואני חושב שכל אדם יהודי שמצביע עבור הדמוקרטים - אני חושב שזה מפגין חוסר ידע מוחלט או חוסר-נאמנת גדולה, בסדר?", הוא אמר.

 

הנשיא טראמפ נואם מול ועידת ה-RJC (צילום: Getty Images)

 

יו"ר הליגה נגד השמצה (ADL), ג'ונתן גרינבלאט, התייחס לאמירה וצייץ: "לא ברור לי כלפי מי היהודים לא יהיו 'נאמנים' כמו שהנשיא טראמפ אמר, אבל אישומים של חוסר-נאמנות משמשים לתקיפת יהודים מזמן תקופה ממושכת. כפי שאמרנו בעבר, ניתן להתעסק בהליכים דמוקרטיים ללא האישומים הללו. כבר עברנו מזמן את הנוקדה שבה צריך להפסיק להשתמש ביהודים כ'כדורגל פוליטי'", הוא כתב.

היילי סופר, יו"ר המועצה הדמוקרטית-יהודית (Jewish Democratic Council of America) , הגיבה אף היא: "דוגמה נוספת שבה הנשיא טראמפ משתמש באנטישמיות ככלי נשק וככלי פוליטי. בזמן שישנה עלייה בתקריות האנטישמיות בשל החיזוק שתנועת העליונות הלבנה קיבלה מהנשיא, טראמפ חוזר על אמירות אנטישמיות", היא כתבה.

לעומתם, בארגון היהודי-רפובליקני (Republican Jewish Coalition) חיזקו את הדברים: "הנשיא טראמפ צודק, אדם מציג את עצמו כחסר נאמנות כאשר הוא מגן על מפלגה שמאפשרת לאנשים לשנוא אותך בגלל הדת שלך. במפלגה הרפובליקנית יש מעט מאוד מקרים של אנטישמיות, וכאשר הם מתרחשים נציגנו הנבחרים פועלים באופן מהיר והחלטי כדי להעניש ולסלק את אותו אדם", כלשון ההודעה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE