הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: מצוד נרחב אחר צעיר שתקף יהודי בן 63 עם סלע
חרדי ביקש לרוץ באחד הפארקים בברוקלין כאשר לפתע הותקף באגרופים ע"י צעיר ממוצא אפרו-אמריקאי. לאחר מכן הוא היכה אותו באמעות סלע ושבר 2 משיניו. חתנו: "יש לו זקן גדול ומבטא ישראלי כבד, אפשר להבין מהר מאוד שמדובר באדם חרדי". הליגה נגד השמצה מציעה פרס כספי עבור מידע שיוביל ללכידת החשוד

רשויות החוק בניו יורק עורכות סריקות נרחבות אחר צעיר החשוד כי תקף ללא כל סיבה יהודי בן 63 בפארק בעיר בבוקר יום שלישי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסלע ששימש את החשוד בתקיפת יהודי בפארק בברוקלין (צילום: טוויטר / משטרת ניו יורק)

 

על פי המשטרה, האירוע החל בסביבות השעה 7:40 בבוקר (שעון מקומי) בפארק "לינקולן טרס" ברובע בברוקלין.

הקורבן, ששמו לא פורסם ע"י המשטרה, הגיע למקום כדי לרוץ כשהוא חובש כיפה. בשלב מסוים, הוא הותקף באגרופים ע"י צעיר ממוצא אפרו-אמריקאי.

בני פרידמן, שהזדהה כחתנו של הקורבן, ניסה להסביר את השתלשלות האירועים שהובילו לתקיפה: "יש לו זקן גדול מאוד ובקלות אפשר להבין שהוא חרדי. הוא גם מדבר אנגלית עם מבטא ישראלי כבד מאוד", הוא אמר.

 

 

על פי מחלקת הדוברות של משטרת ניו יורק, התקיפה נמשכה כאשר החשוד תפס סלע והיכה את הקורבן בפיו ובמצח. חתנו סיפר לתקשורת המקומית ש"היה ברור שהוא מנסה לרצוח אותו": "הוא הגן על עצמו ונאבק בתוקף. הוא לא כל כך זוכר את התקיפה עצמה. למשל הוא לא זוכר איך הגיע למצב שהוא שוכב על הקרקע", סיפר פרידמן.

הקורבן פונה למרכז הרפואי מיימוניידס ברובע, שם הרופאים העניקו לו טיפול בגין החתך במצח, 2 שיניים שנשברו ופציעה ברגל. פרידמן הוסיף כי חמתו ספג מכה באף, וכתוצאה ממנה הוא סובל משני שברים. כבר אתמול שוחרר הקורבן לביתו לאחר שקיבל את הטיפול הנדרש.

כעת המשטרה מתמקדת בחיפושים אחר החשוד, שנמלט מהזירה. הוא תואר כאדם ממוצא אפרו-אמריקאי וגובהו כ-6 רגל (כ-1.82 מטר). הבוקר פורסם תיעוד מהפארק בו נראה התוקף כשהוא לובש חולצה לבנה ומכנס שחור עם לבן בצדדים. עוד עולה מהסרטון כי החשוד היה יחף או עם כפכפים בעת התקיפה.

האירוע נחקר כפשע שנאה לאחר שהקורבן סיפר למשטרה שהתוקף קילל אותו: "הוא אמר לחוקרים ש[החשוד] צעק לעברו 'יהודי מסריח' או משהו כזה", אמר פרידמן.

 

בגדיו של הקורבן המתלאו בדם (צילום: טוויטר)

 

על פי רישומי המשטרה בניו יורק, מתחילת השנה דווח על 145 פשעי שנאה אנטישמיים בחמשת הרובעים. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד דווח על 88 מקרים דומים.

בעקבות התקיפה, סניף ניו יורק של הליגה נגד השמצה (ADL) הודיע כי יציע פרס כספי בסך 5,000 דולר עבור מידע שיוביל למעצרו של החשוד: "האכזריות המעורבת בתקיפה היא מעבר להלם. היא פשוט מזעזעת", מסר אוון ברנשטיין, מנהל ה-ADL בניו יורק וניו ג'רזי.

חיים דויטש, חבר במועצת העיר אשר מייצג שכונות מסוימות בברוקלין, התייחס גם הוא לאירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "יהודי בשנות ה-60 לחייו הותקף ברחובות קראון הייטס. זה כלי הנשק של התוקף", והוסיף תמונה של הסלע. דויטש אף שאל "האם מסוכן מדי עבור אדם יהודי להסתובב ברחובות ניו יורק באופן גלוי?".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE