הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נערכים לכל תרחיש: חברה בבעלות ישראלית תמגן בתי ספר בניו ג'רזי
ימים ספורים לפני שהתלמידים ישובו אל ביה"ס בהרינגטון פארק, משרד החינוך במחוז הודיע כי השלים את התקנתן של 50 דלתות משוריינות מבית היוצר של REMO, חברת מקומית בבעלות ישראלית. רק לפני שבועות בודדים הפך בית ספר יהודי למוסד הלימודי הראשון בניו יורק שמתקין דלתות מסוג זה

שנת הלימודים החדשה תיפתח בשבוע הבא בעיירה הרינגטון פארק שבצפון ניו ג'רזי, והשבוע הושלמה התקנתן של 50 דלתות משוריינות שאמורות לספק שכבת הגנה עבור התלמידים הצעירים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

אדם פריד, מפקח החינוך במחוז, אמר שלא חשב פעמיים כאשר שקל האם להתקין את הדלתות של חברת Remo Security Doors מניו ג'רזי אשר נמצאת בבעלותו של ישראלי בשם עומר ברנס. כל דלת שוקלת כ-150 פאונד (כ-70 ק"ג), והן עשויות מפלדה מגולוונת. ניתן לנעול את הדלת במהירות וביעילות, וללא כל צורך בחשמל. כמובן שהחלון שהותקן בדלת חסין בפני כדורים.

עם זאת, מדובר בהשקעה כלכלית לא קטנה בכלל, שכן עלותה של כל דלת נאמדת ב-2,500 דולר. על מנת להשיג את המימון הנדרש עבור הפרויקט השאפתני, המפקח פריד השתמש בתקציב קטן שנועד להחלפת הדלתות (לדלתות רגילות אחרות) והגיש בקשה לקבל סיוע כלכלי ממשרד החינוך בטרנטון.

לדבריו של פריד, הוא לא מעוניין לסכן את ביטחונם של התלמידים על אף העובדה שלניו ג'רזי חוקים נוקשים ביותר הנוגעים לכלי נשק. "השאלה שעמד מולנו הייתה פשוטה: איך ניתן להפוך את בית הספר למקום הבטוח ביותר תוך כדי שמירת האווירה התומכת והאוהבת. לא חשבנו פעמיים", הוא סיפר לתקשורת המקומית.

 

התקנת הדלתות השולמה השבוע לפני ששנת הלימודים נפתחת ביום שלישי (צילום: Remo Security Doors)

 

על פי המדיניות של משרד החינוך בניו ג'רזי, על בתי הספר במדינה לבצע תרגיל המדמה אירוע ירי המוני פעם בחודש. בבית הספר בהרינגטון פארק - שבו לומדים תלמידים עד כיתה ח' - עדיין ייאלצו לקיים את התרגיל החודשי, אם כי פריד הודה כי יתבצעו מספר שינויים בעקבות התקנת הדלתות המשוריינות.

כזכור, בתחילת חודש אוגוסט דיווחנו על כך שבית ספר יהודי בבורקלין הפך למוסד הלימודי הראשון בניו יורק שמתקין דלתות משוריינות. גם דלתות אלה הותקנו ע"י חברת Remo של ברנס, שאמר בזמנו: "אף כלי נשק לא יגרום לפתיחת הדלת". בראיון שהעניק לעיתון "ניו יורק פוסט", ברנס סיפר על ילדותו בישראל, על הריצה למרחב מוגן וכיצד זה השפיע עליו להמציא את הדלת המשוריינת הפופולארית.

"נולדתי וגדלתי בישראל. כאשר שמעתי אזעקה, הלכתי לממ"ד וידעתי שאני בטוח, גם פיזית וגם נפשית", הוא אמר לפוסט והוסיף שישנם יותר מ-50 בתי ספר יהודים ובתי כנסת בברוקלין שהזמינו לפחות דלת משוריינת אחת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE