הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה נגד תעשיית הפרוות: תאסור על השארת מלכודות ברחבי המדינה
המושל ניוסאם חתם על הצעת החוק, שנכנסה לתוקף באופן מיידי, על אף אזהרתם של בכירי תעשיית החקלאות. יוזמת הצעת החוק, נציגת סן דייגו בבית הנבחרים המקומי, אמרה ש"הדבר מסמל את השינוי בגישה של קליפורניה כלפי חיות"

קליפורניה הפכה למדינה הראשונה בארצות הברית שאוסרת על לכידת חיות לצורכי השגת פרווה, ובכך המדינה מקווה לשים סוף לתופעה שרבים הגדירו כאכזרית כלפי בעלי חיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

החוק, שבאופן רשמי נקרא "The Wildlife Protection Act of 2019", נכנס לתוקף באופן מיידי לאחר שמושל המדינה, גאווין ניוסאם, חתם על החקיקה. מעתה, התקנת מלכודות שנועדו לתפוס בעלי חיים כדי להשיג פרווה תיחשב כעבירה, בין אם מדובר באדם פרטי או חברה ובין אם מדובר בשטח פרטי או ציבורי.

מי שיזמה את החקיקה היא חברת בית הנבחרים המקומי, לורנה גונזאלס (דמוקרטית, סן דייגו), שקראה להפסיק את הצבת המלכודות: "מעל לכל, זה נתפס כדבר אכזרי במיוחד, וכמובן שהוא גם מיותר ויקר", היא אמרה.

חשוב להסביר שתעשיית הפרוות הייתה חלק בלתי נפרד מכלכלת קליפורניה בשנים הראשונות לקיומה, ואפילו לפני הבהלה לזהב שהחלה ב-1848, שנתיים לפני שקליפורניה הפכה למדינה. עם זאת, התעשייה דעכה וכאמור, רבים רואים בה כאכזרית ומיותרת.

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, ויוזמת הצעת החוק, חברת בית הנבחרים המקומי לורנה גונזאלס (צילום: AP)

 

היו כאלה שסברו שלא צריך לאסור על לכידת החיות, אלא להקים גופים שיפקחו בצורה טובה יותר על הנעשה בתעשייה. אך בפועל, כיום ישנם כ-70 לוכדי בכל קליפורניה, וזאת לעומת כ-5,000 בתחילת המאה ה-20. למעשה, החקיקה מצטרפת לחוקים והחלטות נוספות שנועדו לשמר את המשאבים הטבעיים של קליפורניה. כך למשל, רק לאחרונה נודע כי המדינה תממן את הקמת המעבר האקולוגי הגדול בעולם, שיאפשר לחיות בר לחצות בבטחה את כביש מס' 101 באזור מחוז ונטורה.

בנוסף, ישנה כוונה לחוקק חוק שיאסור על מכירת בגדים המורכבים מפרווה אמיתית, ולאסור על שימוש בחיות כלשהן בקרקס (חוץ מכלבים, חתולים או סוסים). "החוק מהיום מסמל את השינוי בגישה שלנו בנוגע ליחס שחיות מקבלות", אמרה גונזאלס.

על מנת להבין באיזה סדר גודל מדובר, ממבט חטוף בנתוני המחלקה לדייג וחיות בר בקליפורניה (California Department of Fish and Wildlife) עולה כי 68 לוכדי פעלו במהלך 2017 והרגו 1,568 חיות, ביניהן זאבים, שועלים, בונים ועוד. לכידת החיות נעשית בצורה זהירה, שכן המטרה היא לא לפגוע בפרווה. אך חשוב להבהיר כי אותן חיות מתות בצורה אלימה, למשל באמצעות חניקה או הכאה.

 

דביבון שנלכד ע"י ציידי פרווה (צילום: מתוך יוטיוב)

 

המהלך לא זכה לתמיכה גורפת, ואחד הארגונים הגדולים שהביעה התנגדות לחקיקה החדשה היא הפדרציה של חקלאים בקליפורניה, שהזהירה שהחוק יביא לפגיעה כלכלית קשה בתעשייה. כאמור, המחוקקים פחות התרשמו מטענה זו ובחרו לאשר את הצעת החוק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE