הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שבועיים לאחר תקיפתו האכזרית של חרדי בברוקלין: המשטרה עצרה חשוד
בשעות הערב המאוחרות של יום חמישי פרסמה משטרת ניו יורק הודעה לפיה נעצר גבר בן 26 בחשד ששבר את אפו וכמה משיניו של אברהם גופין בן ה-63 בזמן שטייל בפארק בקראון הייטס. בקרוב יוגש נגדו כתב אישום חמור ובו סעיפים של ביצוע פשע שנאה, תקיפה בנסיבות מחמירות ועוד

רשויות החוק בניו יורק עצרו אמש (חמישי) צעיר תושב העיר בחשד כי תקף גבר חרדי בן 63 בעזרת סלע בחודש שעבר בברוקלין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קורבן התקיפה הקשה, אברהם גופין, לצד הסלע שבה התוקף עשה שימוש (צילום: טוויטר)

 

על פי הודעת המשטרה, אוניאל גילבורן בן ה-26 נעצר בתום חקירה ממושכת, וכבר בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפה בנסיבות מחמירות, ביצוע פשע שנאה ואחזקת כלי נשק בניגוד לחוק.

כזכור, לפני כשבועיים וחצי טייל אברהם גופין בלינקולן טרס פארק בשכונת קראון הייטס ברובע כאשר לפתע הותקף באכזריות עם אבן גדולה. הוא ניסה להתגונן תוך כדי שהצעיר הלם בו, והוא סבל משברים בשיניים ובאף, וחבלות בפנים ובצוואר. בשיחה עם התקשורת המקומית לאחר התקיפה, גופין סיפר שהתוקף רצה להרוג אותו: "האופן שבו הוא זינק עליי, הוא היה נחוש להרוג, אין לא כל ספק", הוא אמר והוסיף כי התוקף אמר לו "יהודי מסריח" תוך כדי האירוע הקשה. 

בני פרידמן, שהזדהה לאחר התקיפה כחתנו של גופין, ניסה להסביר את השתלשלות האירועים שהובילו לאירוע: "יש לו זקן גדול מאוד ובקלות אפשר להבין שהוא חרדי. הוא גם מדבר אנגלית עם מבטא ישראלי כבד מאוד", הוא אמר.

 

גילבורן כפי שתועד בסמוך לתקיפה, ותמונתו שפורסמה אמש (צילום: משטרת ניו יורק)

 

במשטרה סירבו לספק פרטים נוספים כיצד הצליחו לאתר ולעצור את החשוד, ויתכן שהפרס הכספי שהוצע ע"י הליגה נגד השמצה (כ-5,000 דולר) הוביל ללא מעט פניות למשטרה.

בקהילה היהודית בעיר כמובן בירכו על מצערו של החשוד, אך הזכירו כי ימים ספורים לאחר תקיפתו של גופין, אלמוני זרק אבן לעבר יהודי חרדי שנהג במשאית ועמד ברמזור אדום בשכונת קראון הייטס. יומיים לאחר מכן הותקף גבר חרדי מחוץ לבית כנסת בברוקלין, דבר שגרם למשטרת ניו יורק לתגבר את הסיורים סביב מוסדות יהודים בעיר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE