הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת "אירועי אזור 51": שני תיירים נעצרו לאחר שחדרו לבסיס הצבאי בנבדה
השניים טענו בחקירתם כי לא רצו לקחת חלק באירועים שתוכננו לסוף השבוע הקרוב, אולם הם הודו שהתעלמו מהשלטים שמצביעים על איסור הכניסה. אחד מהם הוא "יוטיובר" פופולארי בארצו; שנת מאסר הוטלה עליהם, אך הם יוכלו להשתחרר מחר אם ישלמו קנס גדול ויסכימו לוותר על ציוד הצילום שנמצא ברשותם

שני צעירים מהולנד שטיילו בארצות הברית נעצרו בשבוע שעבר לאחר שחדרו לשטח צבאי סגור בסמוך לבסיס המכונה "אזור 51" בנבדה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גרנזי'ר (משמאל) וסוויפ על רקע אזור הבסיס הצבאי (צילום: משרד השריף של מחוז ניי / Getty Images)

 

השניים, טיאס גרנז'יר בן ה-20 וגוברט צ'רלס וילהלמוס ג'ייקוב סוויפ בן ה-21, אותרו ונעצרו רק לאחר שהצליחו להיכנס 3 מיילים (כ-5 ק"מ) אל תוך הבסיס, כך על פי משרד השריף במחוז ניי.

כזכור, "אזור 51" הוא הבסיס שבו לפי תיאוריות קונספירציה ממשלת ארצות הברית מחזיקה בהוכחות על קיומם של חייזרים - דבר שהפך את הבסיס למוקד עלייה לרגל עבור חובבי תיאוריות אלה וסקרנים כאחד.

המיסתורין של הבסיס קיבל תוקף נוסף בחודשים האחרונים לאחר שהוקם עמוד בפייסבוק הקורא "לפשוט על המקום כדי לראות אם חייזרים אכן קיימים" במהלך סוף השבוע הקרוב. כחלק מההכנות לקראת האירוע ולקראת הגעתם הצפויה של אלפים, מספר מחוזות בנבדה הכריזו על מצב חירום. מעבר לכך, רשויות החוק וצבא ארה"ב נאלץ להבהיר כי מדובר בבסיס צבאי, ועל כן מי שיתקרב למקום מסכן את חייו.

גרנז'יר, אגב, נחשב לאושיית רשת בארצו, ובדף האינסטגרם יש לו כ-440 אלף עוקבים. אך הוא נחשב בעיקר ל"יוטיובר", ועל כן יש לו 750 אלף עוקבים באתר.

 

הצעירים הודו שהם יודעים לקרוא אנגלית וראו את השלט שאוסר על כניסה לאזור הבסיס (צילום: AP)

 

בפועל, השניים טוענים כי לא הייתם לא כל כוונה "לפשוט על הבסיס": "היינו אמורים לעזוב את ארצות הברית עד סוף השבוע שבו 'אירועי אזור 51' יתקיימו, רק רצינו להסתובב שם לפני", אמר גרנז'יר בראיון לתקשורת המקומית בנבדה. שני החברים מהולנד טענו שהם יודעים קרוא וכתוב באנגלית, ושהם הבחינו בשלט "אין כניסה" שהוצב במקום. 

ולמרות זאת, רשויות החוק בנבדה החליטו להחמיר עם השניים, אולי כדי לשלוח מסר לכל מי שמתכוון להגיע לאזור 51 במהלך הסופ"ש. השניים הודו בהסגת גבול ובחנייה לא חוקית (הם השאירו את הרכב השכור בצדי כביש מהיר בניגוד לחוק), כך על פי התובע במחוז ניי.

בית המשפט הטיל עליהם שנת מאסר בפועל, אולם הוצע להם עסקה שבה ישתחררו מחר (חמישי) אם ישלמו קנס בסך 2,280 דולר כל אחד. בנוסף, כל הציוד הדיגיטלי שהיה ברשותם בעת המעצר - מצלמות, כרטיסי זיכרון וציוד נוסף - יישאר בחזקת המשטרה. אומנם מדובר בציוד הגיוני עבור "יוטיובר", אך מכיוון שמדובר במקום מסווג הוחלט בכל זאת להחרים את הציוד.

"היה מאוד חשוב לנו שהם ירצו מאסר בפועל וישלמו קנס משמעותי. מדובר בפשע רציני, ואנשים צריכים להבין שאנחנו לא נסבול שטויות כאלה", נמסר ממשרד התובע של המחוז.

8% לא
92% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE