הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתי כנסת ומוסדות יהודים נוספים יזכו לאבטחה מוגברת לקראת חגי תשרי
ראשי עיריית ניו יורק ומפקד המשטרה המקומית כינסו אמש מסיבת עיתונאים בה הבטיחו להילחם בעלייה הגדולה בפשעים האנטישמיים. "חלק מהתפקיד שלי הוא להגן על הקהילה היהודית, לא רק בחגים, אלא בכל ימות השנה", אמר דה-בלאסיו. מפקד המשטרה אוניל רמז על מבצעים סמויים, אך חשף מעט מאוד פרטים

כעשרה ימים לפני ערב ראש השנה ועל רקע גל התקיפות של חרדים בעיר, אמש ערכה משטרת ניו יורק מסיבת עיתונאים בה נמסר כי נוכחות משטרתית מוגברת תורגש בשבועות הקרובים בסמוך לבתי כנסת ומוסדות יהודים נוספים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לא מדובר בשינוי משמעותי לעומת השנים הקודמות, שכן סיורים רגליים ליד בתי כנסת בעיר תמיד מתרחשים בסמוך לראש השנה ויום כיפור. עם זאת, עד כה ב-2019 דווח על 290 פשעי שנאה שאירעו בעיר, עלייה לעומת שמונה החודשים הראשונים של 2018 בהם כ-200 פשעי שנאה התרחשו. מתוך אלה שאירעו השנה, ב-152 מדובר בתקיפה אנטישמית.

אל מסיבת העיתונאים שנערכה אמש הגיעו ראש העיר, ביל דה-בלאסיו, ומפקד משטרת ניו יורק, ג'יימס אוניל. "חלק מהתפקיד שלי כראש העיר הוא לוודא שהקהילה היהודית זוכה להגנה, לא רק במהלך חגי תשרי, אלא בכל ימות השנה. זהו גם התפקיד של משטרת ניו יורק", הוא אמר. ראש העיר אף התייחס לעלייה באירועים האנטישמיים בעירו, ואמר: "אנחנו לא מפחדים ואנחנו נטפל בזה".

 

חרדי שהותקף ונשדד השבוע ברחובות ברוקלין. המקרה שלו הוא רק אחד מעשרות תקיפות אנטישמיות שאירעו בחודשים האחרונים בעיר (צילום: ארגון שומרים)

 

מפקד המשטרה הוסיף כי "ביטחון הציבור הוא אחריות משותפת של כולנו, והוא דורש גם מהתושבים לגלות עירנות, בין אם מדובר בבית כנסת, בית עסק או ביתכם הפרטי. אף אחד לא מכיר את הרחובות כמו שהתושבים מכירים", אמר אוניל לפני שהתפנה לספק פרטים על תגבור האבטחה סביב מוסדות יהודים. "מעבר לתוספת בכוח אדם, שיבצעו סיורים בשכונות בעלות אוכלוסייה יהודית גדולה, כוחות נוספים יתפרסו ויפעלו במישורים אחרים כגון מודיעין. אנחנו נעשה שימוש גם בהרבה כוחות סמויים", הסביר מפקד המשטרה.

כצפוי, במשטרה סירבו לספק פרטים נוספים, אך בתקשורת המקומית בעיר מדווחים כי עיקר תשומת הלב מופנת לברוקלין, ובייחוד לשכונות קראון הייטס ו-וויליאמסבורג.

 

ג'יימס אוניל, מפקד משטרת ניו יורק, במהלך מסיבת העיתונאים אמש (צילום: דף הטוויטר של משטרת ניו יורק)

 

חשיפת תגבור האבטחה הגיעה פחות מיממה לאחר שחרדי הותקף באלימות ונשדד בזמן שהלך ברחובות שכונת בד-סטוי בברוקלין - אירוע שנחשד כתקיפה האנטישמית הרביעית ברובע בשבועות האחרונים. מפקד המשטרה אוניל התייחס לגל התקיפות של יהודים ואמר: "אין לנו כוונה להתחבא מאחורי זה ולהסתיר את זה, אלה תקיפות שאירעו. אבל הן רק מחזקות את הנחישות שלנו להילחם בשנאה בכל צורותיה", הוא הסביר.

עוד אמר אוניל כי טיפים אנונימיים שהתקבלו מהציבור סייעו ללכוד את החשוד שהיכה חרדי באמצעות אבן גדולה בחודש שעבר: "כל הכבוד לכל מי שפונה אלינו עם מידע כזה", הוא אמר. דה-בלאסיו סיים את מסיבת העיתונאים עם ההבטחה, "לא נהיה מוכנים לסבול שנאה וגזענות בניו יורק".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE