הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"דורשים להכריז על מצב חירום": יהודי ניו יורק הפגינו מול משרד ראש העיר
מאות אנשים התכנסו מול משרדו של ביל דה-בלאסיו במהלך יום ראשון וקראו לטפל ברצינות במגמת האנטישמיות שבאה לידי ביטוי בתקיפות פיזיות ברחובות העיר. "הגיע הזמן שיטפלו בבעיה מהשורש", אמר דב היקינד, לשעבר חבר בבית הנבחרים המקומי במדינה

מאות בני אדם הפגינו אתמול (ראשון) מול בניין העירייה בניו יורק כנגד מגמת התקיפות האנטישמיות בעיר, שמתעצמת באופן דרמטי בחודשים האחרונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"לא אכפת להם מספיק": המפגינים התמקמו מול בניין העירייה וגערו ברשויות (צילום: מתוך טוויטר)

 

המפגינים הביעו את כעסם על פוליטיקאים רבים, על התקשורת ואפילו על יהודים אחרים ש"לא אכפת להם מספיק". כזכור, רק ביום חמישי האחרון נערכה מסיבת עיתונאים מיוחדת שבה השתתפו ראש העיר, ביל דה-בלאסיו, ומפקד המשטרה המקומית, ג'יימס אוניל, וזאת כחלק מההכנה לקראת חגי תשרי.

היערכות מיוחדת זו מגיעה על רקע מספר תקיפות אלימות כנגד חרדים ברחובות ברוקלין שאירעו בשבועות האחרונים, ביניהם תקיפה באמצעות סלע של גבר חרדי בן 63 שטייל בפארק ושוד אלים של חרדי ע"י ארבעה אלמונים.

דב היקינד, לשעבר חבר בבית הנבחרים המקומי של ניו יורק ואחד הנוכחים בהפגנה, קרא על ראש העיר דה-בלאסיו להחריף את מאבקו כנגד התקיפות: "אני מבקש מראש העיר להכריז על מצב חירום בשל התקיפות האנטישמיות", הוא אמר.

 

 

על אף העובדה שהשנה האזרחית טרם הסתיימה, עד כה ב-2019 נרשמה עלייה של 63% בפשעים האנטישמיים. חשוב להסביר כי ישנה עלייה גורפת בכמות פשעי השנאה בעיר, אם כי יותר מחצי מהפשעים הללו כוונו כנגד מטרות יהודיות.

"יש יותר תקיפות כנגד יהודים מאשר נגד כל גזע או דת אחר", אמר היקינד למפגינים, שרבים מהם השמיעו ביקורת על ראש העיר דה-בלאסיו. כזכור, ראש העיר התמודד עד לפני ימים בודדים על המועמדות הדמוקרטית לקראת בחירות 2020, ורבים מהמפגינים זעמו על כך שהוא רמז שאנטישמיות היא רק בעיה בימין הקיצוני.

"אנחנו נמצאים כעת בסיטואציה שיצאה מכלל שליטה: יהודים עוברים תקיפות אלימות וקשות באופן סדיר. ברור לנו שראש העיר ואחרים לא עשו את המוטל עליהם ולא עושים מספיק כדי לעצור את התקיפות. הגיע הזמן שיטפלו בבעיה מהשורש", המשיך היקינד.

 

ראש העיר דה-בלאסיו היה המנהיג המושמץ ביותר בהפגנה (צילום: מתוך טוויטר)

 

מורטון קליין, נשיא ארגון ציוני אמריקה, אמר דברים דומים במהלך ההפגנה: "הגיע הזמן שאנשים יבינו שלא רק ש-'חיי שחורים חשובים', אלא גם חיי יהודים", הוא אמר והתקבל בקריאות עידוד ומחיאות כפיים.

כאמור, מאות אנשים הגיעו לאירוע, שזכה לאבטחה כבדה ובמקום נרשמה נוכחות משטרתית מוגברת. בין אלה שבחרו להעביר את יום הראשון שלהם בהפגנה היו גם לא מעט אנשים שאין להם קשר ליהדות. אחת מהן נשאלה מדועה טרחה להגיע למקום והשיבה: "אני באתי להפגין כי אני זועמת. אני גרה פה בניו יורק במשך 30 שנים, ואני רוצה להפגין את האחווה שלי כלפי אנשים שסופגים אלימות ושנאה, ושמפחדים להסתובב בעיר בגלל הדת שלהם. העלייה באנטישמיות פוגעת בי למרות שאני לא יהודייה, והחלטתי שאני לא יכולה לעבור על זה בשתיקה", היא אמרה.

לקראת סיום ההפגנה, משרד ראש העיר פרסם את ההודעה הבאה: "ראש העיר ועיריית ניו יורק לא מוכנים לסבול אנטישמיות בכל צורותיה. המסר שלנו נותר חד וברור: לא נסבול שנאה בניו יורק", כלשון ההודעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE