הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זו לא רק מטאפורה: יש קשר משמעותי בין בריאות הלב לבין בריאות המוח
ככל שמדדי בריאות הלב וכלי הדם אינם תקינים, כך גדל הסיכון להתפתחות דמנציה

בריאות תקינה של הלב וכלי הדם בקרב אנשים מבוגרים קשורה בסיכון מצומצם להתפתחות דמנציה ובשיעורים נמוכים של ירידה בתפקוד הקוגניטיבי. כך עולה מממצאים של מחקר שנערך לאחרונה ופורסם בכתב העת הרפואי The Journal of the American Medical Association, או JAMA.



הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




 

המחקר ניתח נתונים של 6,626 משתתפים מעל לגיל 65, שדורגו בהתאם לבריאות הלב וכלי הדם, ולפי שבעה מדדים בריאים: לא לעשן, לבצע פעילות גופנית באופן אופטימלי, להיצמד לדיאטה בריאה, לשמור על המשקל, רמת כולסטרול תקינה, רמת סוכר תקינה בדם ולחץ דם תקין.

במשך שמונה שנות המעקב, 745 מהמשתתפים או 11.2 אחוז מהם, פיתחו דמנציה. מבין אלה שהציגו אפס עד שני גורמים מסכנים ברמה הגבוהה ביותר, 12.7 אחוז פיתחו דמנציה. זאת, לעומת 10.7 אחוזים מבין אלה שהציגו בין שלושה לארבעה גורמים מסכנים; ולעומת 7.9 אחוזים מבין אלה שהציגו בין חמישה עד שבעה מכל הגורמים הבריאים.

עבור כל מדד נוסף ברמה אופטימלית, ירד הסיכון לדמנציה בעשרה אחוזים.





במבחני התפקוד הקוגניטיבי והזיכרון, מצאו החוקרים, כי המשתתפים שלא הציגו את המדדים ברמה האופטימלית היו בסיכון כפול לפגיעה בתפקוד בהשוואה למי שהציגו את כל שבעת המדדים הטובים ברמה אופטימלית.

לדברי החוקרים למחללות לב ולמחלות מוח יש מנגנונים פתולוגיים דומים. חשיבות המחקר בקשר שהוא מציג בין שילוב הערכים האופטימליים לתקינות בריאות הלב וכלי הדם לבין צמצום הסיכון לדמנציה. עם כל גורם בריא, מפחיתים את הסיכון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE