הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות תאונת הלימוזינה הקטלנית בניו יורק: ב-NTSB קוראים להתקין חגורות בטיחות גם בכלי רכב גדולים
בלימוזינה שהייתה מעורבת בתאונה שבה 20 איש נהרגו אומנם היו חגורות, אך לא "חגורת שלוש נקודות" כפי שקיימת בכל מכונית. לאחר חקירת התאונה הוחלט להמליץ על התקנתן של חגורות מסוג זה גם באוטובוסים, לימוזינות ועוד. במקביל, נמשך משפטו של בעל החברה, שמואשם ברצח והריגה

חוקרי המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB) המליצו השבוע לרשויות החוק הפדרליות לחייב נוסעים בכלי רכב כגון אוטובוסים ולימוזינות לחגור חגורות בטיחות, וזאת כחלק ממסקנות תאונת הדרכים המחרידה שאירעה אשתקד בניו יורק שבה 20 בני אדם נהרגו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


17 הנוסעים לא חגרו חגורות בטיחות ונהרגו בזירת התאונה הקשה אשתקד (צילום: NTSB)

 

כזכור, ב-7 באוקטובר 2018 אירעה התאונה הקטלנית בסמוך לעיירה סקוהארי (Schoharie) הממוקמת כ-130 מייל (כ-215 ק"מ) צפונית לעיר ניו יורק. בלימוזינה, שנבנתה על בסיס פורד אקסקרז'ן משנת 2001, הותקנו רק חגורות מותניים ולא חגורות שלוש נקודות כפי שקיימות ברוב כלי רכב.

עם זאת, חשוב להסביר כי כלי הרכב עמד בתקנים בנושא חגורות הבטיחות, שכן הוא הוגדר כ"אוטובוס בגודל בינוני" בשל הקיבולת שלו. בתאונה עצמה נהרגו, כאמור, 20 בני אדם: נהג הלימוזינה, 2 הולכי רגל ו-17 בני אדם שהיו בדרכם לחגיגות יום הולדת.

ימים בודדים לאחר התאונה הקשה, רשויות החוק עצרו את נאומן חוסיין - בנו של בעל החברה - באשמת רצח והריגה בהתרשלות פלילית.

 

הנהג לא החזיק ברישיון המתאים לנהיגה בכלי הרכב, שגם ככה לא עבר את בדיקות הבטיחות (צילום: NTSB)

 

כאמור, המסקנה העיקרית של חקירת ה-NTSB הייתה לחייב את התקנתן של חגורות בטיחות סטדנטריות - בעלות "שלוש נקודות" - בכל הרכבים ללא קשר לגודלם.

"מאכזב מאוד לדעת שכלי רכב גדולים נוסעים על כבישי ארצות הברית באופן חוקי מבלי האפשרות להציע לנוסעים לחגור חגורת בטיחות מלאה. כל נוסע ברכב זכאי לקבל את מלואו ההגנה ללא קשר למקום הישיבה שלו", אמר רוברט סומוולט, יו"ר ה-NTSB.

עוד נמצא בדו"ח ה-NTSB כי בלימוזינה הותקנו מושבים שבהם הנוסעים ישבו לכיוון הצדדים ולכיוון החלק האחורי של הרכב. כל המושבים הללו התנתקו מעוצמת התאונה, דבר שמעורר שאלות רבות לגבי כשירות הרכב. עם זאת, בדו"ח צוין כי ככל הנראה אף אחד מיושבי הרכב לא היה חגור בעת התאונה הקשה.

משפטו של חוסיין עדיין נמשך בימים אלה, אך נראה שהשאלה היחידה היא האם הוא אכן יורשע ברצח, ולא רק בהריגה. בשנה שעברה, שבועות לאחר התאונה, מושל ניו יורק אנדרו קואמו חשף כי כלי הרכב לא עבר את בדיקות הבטיחות הנדרשות על פי החוק, ולנהג המנוח לא היה רישיון שמתאים להסעתם של כל כך הרבה נוסעים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE