הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הליך הדחת הנשיא נמשך: בכירי משרד החוץ יעידו בשימוע פומבי
לראשונה מאז נפתח ההליך נגד הנשיא טראמפ, דיונים פומביים יתקיימו ובשבוע הבא צפויים להעיד לשעבר שגרירת ארה"ב באוקראינה, ראש דסק אוקראינה וסגן השר לענייני אירופה. אדם שיף, יו"ר הוועדה לענייני מודיעין שמוביל את ההליך: "השימועים יעניקו הזדמנות לעם האמריקאי לבחון את אמינות העדים בעצמו"

הליך ההדחה כנגד הנשיא טראמפ שנפתח ע"י בית הנבחרים לפני כחודש וחצי עולה שלב, ובשבוע הבא יתקיימו לראשונה שימועים פומביים שבהם יעידו שלושה בכירים במשרד החוץ שכבר מסרו עדות מאחורי דלתיים סגורות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ על רקע בית הנבחרים (צילום: AP / Getty Images)

 

מי שהודיע על קיום השימוע הוא חבר הקונגרס אדם שיף (דמוקרט, קליפורניה) המכהן כיו"ר ועדת בית הנבחרים לענייני מודיעין, ומי שבפועל מוביל את תהליך ההדחה. השימוע הראשון יתקיים בעוד שבוע בדיוק, ביום רביעי, ויעידו בו ויליאם טיילור (המכהן כראש דסק אוקראינה במשרד החוץ) וג'ורג' קנט (סגן השר לענייני אירופה ואירואסיה). בנוסף, ביום שישי תעיד מארי יובנוביץ', מי שכיהנה כשגרירת ארצות הברית באוקראינה מ-2016 ועד חודש מאי האחרון.

כאמור, שלושת הבכירים כבר העידו בפני הוועדות שעוסקות בהדחה כחלק מהשלב הראשון בתהליך. טיילור היה זה שאישש את תלונתו של חושף השחיתויות לפיה הנשיא דרש מאוקראינה להודיע באופן פומבי על כוונתה לחקור את סגן נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ו ביידן, ובנו האנטר, ושהסיוע הכלכלי של ארה"ב לאוקראינה תלויה בכך.

טיילור, כמו גם קנט, העידו כי חששו מאוד מהדחתה של יובנוביץ' מתפקידה, ושעורך דינו האישי של הנשיא, רודי ג'וליאני, למעשה מוביל את המאמצים הדיפלומטיים עם אוקראינה.

 

"העם האמריקאי ישמע על התנהלותו הלקויה של הנשיא": חבר הקונגרס שיף, הבוקר בגבעת הקפיטול (צילום: סי. אן. אן.)

 

"השימועים הפומביים יעניקו לעם האמריקאי את האפשרות לבחון בעצמו את העדויות ולקבוע את אמינות העדים. אך מעבר לכך, זו הזדמנות לשמוע עדות ישירה בנוגע להתנהלות הלקויה של הנשיא", אמר שיף עם הודעתו הבוקר.

כזכור, בשבוע שעבר אישר בית הנבחרים את מתווה ההליך, לרבות האופן שבו יתקיימו הדיונים. הצבעה זו אושרה עם 232 תומכים לעומת 196 מתנגדים כאשר שני דמוקטים הצביעו נגד, ואף רפובליקני לא הצביע בעד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE