הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עדשה שתהיה מסוגלת לזהות שינויים בעין בזמן אמיתי היא המצאה עם הרבה פוטנציאל"
קבוצת חוקרים מדרום קוריאה עובדים במלוא המרץ על פיתוח מוצר מהפכני שיזהה את איך שאנחנו רואים

מחקר בשלבים מוקדמים מציע כי מתישהוא בעתיד הקרוב, יוכלו רופאים לבקר אחר בריאות עיני החולה על ידי שימוש בעדשות מגע "חכמות".

קבוצת חוקרים בדרום קוריאה, הצליחו לאגד אל תוך עדשות מגע: מעגלי חשמל קטנים, בטריות ואנטנה. כל זה במטרה לנטר אחרי עיניים ולחפש אחר סימנים של בעיות בראייה או לסייע בטיפולים בהם יש צורך במתן תרופה הישר לעין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פיתוח של עדשה "חכמה". בעתיד הקרוב. צילום: Newsweek

 

החוקרים בדקו את הפרוטוטייפ שפיתחו על ארנבות ואדם אחד. "העדשה ה"חכמה" אמורה לתקן ראייה", הסביר סאנג-יאנג לי, אחד החוקרים.

בתאוריה, עדשות כאלו יוכלו באופן מתמיד להזרים נוזלים ולשמש כמעין "מלשן" על קיום ראשוני של סימנים של כל מחלת עיניים שהיא, כמו גלאוקומה או מחלה כמו סכרת, אמר לי, הפרופסור במכון הלאומי למדע וטכנולוגיה אולסן.

הפרופסור הוסיף ואמר כי העדשות ה"חכמות", עוצבו להיות קטנות, רכות וגמישות בדומה לעדשות הרגילות, מבלי שהן יגרמו לגירוי עיני, חוסר נוחות או כל פגיעה בשדה הראייה.

העדשות נוצרו בשימוש בטכנולוגיה פורצת דרך, שמאפשרת הוספת מספר שכבות של אלקטרודות קטנות לחלקה החיצוני של העדשה. המוצר הסופי חלק ודק ולא מייצר עודף חום על העין.

נשאלת השאלה האם זה בטוח?

הארנבות והאדם המתנדב הרכיבו את העדשות למשך עשר דקות כדי לבדוק עד כמה הן ניתנות להרכבה על העין ועד כמה הן פונקציונליות בהקשר של מערכת טעינה אלחוטית.

"הם לא הראו שום סימן של חוסר נוחות, כמו אדמימות. והמתנדב גם לא העיד על איזושהיא פגיעה בשדה הראייה", אמר החוקר.

יחד עם זאת, חברי צוות המחקר הודו כי כי יש מגבלות לבדיקת בטיחות המוצר, מה שמונע מהם לבצע ניסוי בסקלה גדולה יותר על בני אדם. משמעות הדבר שהעדשה ה"חכמה" כנראה עוד רחוקה מלהמכר לציבור הרחב.

 

ניסוי על ארנבות. עוד רחוק מלהיות משווק. אבל עם הרבה פוטנציאל. אילוסטרציה.

 

מטרת המחקר נכון להיום הייתה לבדוק האם הטכנולוגיה הזו יכולה להיות בשימוש במוצר כל כך זעיר, תוך כדי שימור על נוחיות ויעילות שלו.

"הרעיון של עדשה "חכמה" נחקר לא מעט בעולם ההתקנים העיניים ולא בכדי", מצהיר ד"ר סטיינמן, דובר מטעם האקדמיה האמריקאית לאופתלמולוגיה. "ויש לזה סיבה טובה. עדשה שתהיה מסוגלת לזהות שינויים בעין בזמן אמיתי היא המצאה עם הרבה פוטנציאל. היא תוכל לזהות ולמנוע הרבה מחלות המובילות לעיוורון". המשיך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE