הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכזבה לתביעה: מנהלת בית העסק לתיירות לידה לא תשלח לכלא
למרות דרישת התובע לגזור עליה מאסר של קרוב לשלוש שנים, החליט השופט המחוזי לשחרר ממעצר את תושבת אירווין שהייתה אחראית להונאת ההגירה. המשרד לביטחון מולדת יתרכז כעת במאמצי גירושה מהמדינה

אשה אשר הריצה עסק לתיירות לידה כחלק מהונאת הגירה, שוחררה היום ממעצרה וכעת צפויה להיות מגורשת מאדמת ארה"ב. למרות שהודתה באשמתה בסעיפי האישום כנגדה, החליט השופט כי היותה של דונג יאן לי, עצורה קרוב לשנה, הינה זמן מספיק לריצוי העונש ופסק על שחרורה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דונג יאן לי בעת מעצרה בתחילת השנה. צילום: המשרד לביטחון מולדת

"מרשתי הודתה בחלקה בהונאת הוויזה. היא אינה רוצה ללכת למשפט ארוך והסכימה בזמנו להצעת נציגי הממשל לקבל אחריות על מעשיה. למרות זאת, הרשויות ביקשו להוסיף שנות מאסר לעונשה ואנו שמחים על כך שהשופט הקשיב לטיעוננו והסכים כי 10 חודשי מעצר הם זמן מספיק", מסר עורך דינה של הנאשמת.

בניגוד אליו, התובע מטעם המדינה, צ'רלס פאל, שדרש לשלוח את הנאשמת ל-33 חודשי מאסר, מסר כי הוא מאוכזב, " זהו לא העונש לו ציפינו".

"אנו כעת נתמקד בגירושה מאחר שיש הוכחות לכך שגם אשרת השהייה שלה הושגה במרמה באמצעות בן זוגה", מסר דניאל שוואלטר, נציג המשרד לביטחון המולדת, בנוגע לעתידה של הנאשמת מדרום קליפורניה שנעצרה בתחילת השנה, בחשד לניהול עסק לתיירות לידה, במסגרתו סייעה לנשים הרות להגיע מסין וללדת על אדמת ארצות הברית.

דונג יאן לי, בת ה-41, סינית במוצאה המתגוררת בעיר אירווין שבמחוז אורנג', הודתה אז במסגרת עסקת טיעון על מעורבותה בהונאת הגירה ובתרמית ויזה.  היא הייתה הראשונה להודות מתוך 19 חשודים נוספים בגין אותן אשמות.

על פי כתב האישום, לי, בעלה ושותפה העיסקי אשר נעצרו גם כן, הריצו את המנגנון תחת מעטפת של סוכנות תיירות במהלך השנים 2013 עד 2015.

תודות לכך היא הרוויחה סכומי עתק, ורכשה באמצעותם בית בשווי 2.1 מיליון דולר ומכונית יוקרה ב-118 אלף דולר. כמו כן, הועבר לחשבונה סכום של כ-3 מיליון דולר שהגיע מסין. כל זאת תוך שנתיים של עבודה, על ידי סיוע לכ-500 לקוחות ללדת על אדמת ארה"ב במטרה לזכות באזרחות אמריקאית עבור ילדיהם.

 

ביתה של לי באירווין. צילום: AP

לדברי התביעה, לי הבטיחה לאותן נשים הרות לזכות ב"אזרחות אטקרטיבית המקנה שנים של חינוך חינם, זיהום אוויר נמוך בהשוואה לסין, זכויות פנסייה, ומסלול נוח לשאר בני המשפחה להגר בזכות אזרחות הוולד". אזרחות זו ניתנת כידוע באופן טבעי לכל מי שנולד בארה"ב.

עבור שירות זה היא גבתה תשלום בסכומים שנעו בין 40 ל-80 אלף דולר. לאחרונה הנשיא טראמפ, הודיע כי הוא שוקל לבטל זכות זאת, בין היתר משיקולים אלו.

חלק משיטת העבודה היה סיוע במילוי טפסי בקשה לוויזת תיירות, בה הצהירו הנשים כי בכוונתן להגיע לפרק זמן של שבועיים ליעדים כמו הוואי, לוס אנג'לס או ניו יורק, אך למעשה הם שהו כשלושה חודשים באחת מ-20 הדירות של לי באירווין.

 

מעצר החשודות. צילום: לוס אנג'לס טיימס

היא אף הנחתה את לקוחותיה לנחות קודם כל בהוואי ואז להמשיך ללוס אנג'לס, מאחר שהאמינה כי הכניסה לארה"ב דרך מסלול ההגירה קלה יותר משם. כל הנשים מסרו בשדה התעופה שבכוונתן לשהות במהלך השבועיים במלון טראמפ בהונלולו.

במסגרת עסקת הטיעון  עליה חתמה, היא שילמה סכום של 850 אלף דולר ונעקלו ממנה דירה בשווי חצי מיליון דולר ומספר מכוניות מרצדס. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE