הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ הבטיח וביצע: שפל בנתוני הגירת מבקשי המקלט בגבול מקסיקו
המהפכה במדיניות היתרי אשרות הכניסה והשהייה משנה את כללי המשחק בגבול המקסיקני. ארגוני זכויות המהגרים זועמים, אך רוב הציבור האמריקני ממשיך להביע תמיכה בנשיא

נתונים חדשים שפורסמו השבוע על ידי הרשות לביטחון והגנת הגבולות האמריקנית, מראים כי במסגרת מדיניות ההגירה החדשה שמיישם ממשל טראמפ רק כ-0.1% ממגישי הבקשה לקבלת מעמד מבקשי מקלט קיבלו אישור להישאר בארצות הברית.

מערכת הגשת בקשות המקלט בארצות הברית השתנתה ללא היכר מאז שהוכנסו בה שינויים על ידי הממשל החדש שנועדו להקשיח את תנאי האישור המקנים כניסה לשטח ארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מבקשי מקלט בגבול המקסיקני (צילום: The Nation)

עד השנה שעברה, מבקשי מקלט הורשו להיכנס לשטח ארה"ב ולהישאר בה עד שבית המשפט החליט לדון בבקשתם. עתה עליהם להישאר בצד המקסיקני של הגבול, כל זמן שלא הוכרע עניינם.

על פי הסן דייגו טריביון מתוך כ-9,000 בקשות מקלט שהוגשו מאז ספטמבר השנה רק כ-11 בני אדם קיבלו אישור לבקשתם, קרי 0.1%.

 

מדיניותו החדשה של ממשל טראמפ שינתה את כללי המשחק

 

אחד מפעילי זכויות האדם בגבול, ג'ואי מייקלין טוען בתגובה למספר הזעום, כי "יש לי תחושת-בטן שהמכשולים ששמים בדרך הם שמנעו מיותר אנשים להגיש בקשות בשנה החולפה, וכי הממשל מנסה להערים קשיים על מבקשי המקלט".

כל המהגרים המגיעים מהגבול הדרומי והמבקשים מקלט חייבים לעבור תהליכי סינון מנטליים ופיזיים. מאז תחילת השנה הגיעו לגבול קרוב לחצי מיליון בני אדם, מתוכם רק אלה אשר נתפסו היו נכונים להעביר בקשת מקלט מסודרת. מדובר בתהליך בירוקרטי ארוך ומסורבל, שמתחילתו ועד סופו עלול להימשך למעלה משנה. רבים משערים כי סוכנויות הממשל הפדרלי הופכות את התהליך למייגע בכוונת תחילה, וזאת כדי להרתיע מבקשי מקלט מהגעה לגבול והגשת הבקשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE