הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוף שבוע קטלני בשחקים: 6 הרוגים ב-4 התרסקויות של מטוסים קלים
בהתרסקות שאירעה במרילנד פגע כלי הטיס בבית בשכונת מגורים, אך למרבה המזל איש לא נכח במבנה. באירוע נוסף בלונג איילנד הטייס חילץ את עצמו ללא פגע לאחר שאיבד את השליטה לקראת הנחיתה; בהתרסקות קשה בלואיזיאנה נהרגו 5 בני אדם, לרבות כתבת ספורט מוכרת

שישה בני אדם נהרגו במהלך סוף השבוע ולפחות שמונה נוספים נפצעו במהלך ארבע התרסקויות שהתרחשו במהלך סוף השבוע האחרון בארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"נמנעה טרגדיה גדולה יותר": זירת האירוע במרילנד (צילום: AP)

 

רשות התעופה הפדרלית (FAA) והמועצה לבטיחות בתעבורה (NTSB) פתחו בחקירה בעקבות המקרים שאירעו בלואיזיאנה, ניו יורק, צפון קרוליינה ומרילנד בתוך כ-48 שעות. מעבר לכך, בערב יום חמישי נותק הקשר עם מסוק סיורים בהוואי, ולמחרת נמצאו שרידי כלי הטיס. רק ביום שבת אותרו שרידיהם של שישה מתוך שבעה הנוסעים.

ביום שבת התרסק מטוס מסוג פייפר PA-31T, שעשה את דרכו מהעיר לאפייט (לואיזיאנה) לעבר אטלנטה. קרלי מקורד בת ה-30, כתבת ספורט ברשת מקומית בניו אורלינס, הייתה בין חמשת ההרוגים באירוע זה. אחד הנוסעים, סטיבן ברזס בן ה-37, חולץ מההריסות ופונה לבית החולים במצב אנוש, שם ממשיכים להיאבק על חייו.

עדיין לא ברור מה הוביל להתרסקות זו, שכן לא נשלחה קריאת מצוקה מהטייס. שלושה בני אדם שנכחו בסמוך לזירת ההתרסקות וניסו לחלץ את הנוסעים נפגעו משאיפת עשן, ומצבו של אחד מהם מוגדר כבינוני כאשר השניים הנוספים כבר שוחררו לבתיהם.

 

ארבעת הנוסעים הצליחו לחלץ את עצמם לאחר ההתרסקות במגרש החנייה בצפון קרוליינה (צילום: פוקס 21)

 

שעות ספורות לאחר מכן, ארבעה בני אדם נפצעו כאשר מטוס קל התרסק במגרש חנייה בסמוך לשדה התעופה בעיר אשוויל (צפון קרוליינה). לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, המטוס התרסק זמן קצר לאחר ההמראה מהמקום, אך עדיין לא ברור מה הוביל לאירוע.

בשעות הערב התרסק מטוס קל (מסוג Mooney M20R) בלונג איילנד, כק"מ וחצי דרומית לשדה התעופה רפובליק בעיירה איסט פרמינגדייל (כ-35 מייל, או 55 ק"מ מזרחית לעיר ניו יורק). ג'ים פיטרס, דובר ה-FAA, מסר כי רק הטייס היה על המטוס בעת ההתרסקות, וככל הנראה הוא עמד לנחות בשדה כאשר מסיבה שאינה ברורה הוא איבד את השליטה על כלי הטיס. למרבה המזל, הטייס הצליח לחלץ את עצמו מההריסות ללא פגע.

 

הטייס יצא ללא פגע מזירת ההתרסקות בלונג איילנד (צילום: יחידת החילוץ במכבי האש של איסט פרמינגדייל)

 

בשעות הצהריים של יום ראשון התרסק מטוס בשני בתים בשכונת מגורים בעיירה לנהאם (Lanham) שבמרילנד, פרבר צפון-מזרחי של וושינגטון די. סי.. לפי כוחות ההצלה במחוז פרינס ג'ורג', המטוס עלה באש לאחר שפגע בגראג' של אחד הבתים, ונזק כבד נגרם לבית סמוך.

מותו של הטייס - האדם היחיד שהיה על במטוס - נקבע במקום, ובמשטרה המקומית אמרו שנמנעה טרגדיה גדולה מכיוון שהבית שבו פגע המטוס היה ריק בעת האירוע. בדומה להתרסקות בלונג איילנד, גם במקרה במרילנד נראה כי הטייס עמד לנחות בשדה תעופה אזרחי (בעיר קולג' פארק).

 

זירת התרסקות המטוס הקטלנית בלואיזיאנה בבוקר יום שבת (צילום: טוויטר)

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE