הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מובן לי שמדובר בהליך בטיחותי אבל אני חושב שהוא בהחלט היה מוגזם"
דאריאן וזירי חזר עם בני משפחתו מחופשה בקנדה וכשעברו את הגבול לארה"ב הופתעו כשתושאלו במשך זמן רב למרות שהוא ואחותו נולדו בארצות הברית והוריו אמריקאיים. רשות המכס והגבולות מסרה בתגובה כי למוצאם אין קשר לאירוע

המתח הגואה בין ארה"ב לאירן שהגיע לשיא בשבוע שעבר במהלך חיסולו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני, נותן את אותותיו גם במקרים שגרתיים כמו חזרה של אזרח אמריקאי לאחר חופשה מחוץ למדינה.

חוויה לא נעימה עברה במהלך סוף השבוע האחרון, על דאריאן וזירי, בן ה-21, אזרח אמריקאי ממוצא פרסי, תושב פאסיפיק פלסיידס שבמחוז לוס אנג'לס אשר הוא ומשפחתו עוכבו במשך שעות לאחר שחצו ברכבם את גבול קנדה בדרכם חזרה לארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעבר הגבול ארה"ב - קנדה

"כולנו אזרחים אמריקאים", סיפר וזירי לכלי התקשורת על בדיקת האבטחה שעבר עם בני משפחתו על ידי שוטרי הגבולות בסיאטל אליה נכנסו בתום חופשה בוונקובר.

"מובן לי שמדובר בהליך בטיחותי אבל אני חושב שהוא בהחלט היה מוגזם".

ואזירי ואחותו הם סטודנטים אשר נולדו וגדלו בלוס אנג'לס. הוריהם נולדו באיראן, "הם גרים כאן עשרות שנים, אזרחים אמריקאים לכל דבר", הוא אומר.

אביו הוא רופא שיניים אשר רכש את השכלתו באוניברסיטאות בקליפורניה. למשפחה שורשים עמוקים בארצות הברית והם נפגשו עם קרוביהם בסיאטל במטרה להעביר יחדיו את תקופת החגים, אולם כאשר שבוע מחופשה קצרה בקנדה, העניינים השתבשו.

"הם לקחו לנו את הדרכונים ואת מפתחות המכונית, ואז הכניסו אותנו לחדר ביחד עם עוד אנשים ממוצא איראני, כולל ילדים שנראו מפוחדים", מתאר וזירי את אשר אירע, "אנחנו ואותם ילדים היינו שם מכוון שהורינו במקור מאיראן וזה נחשב כיום לאיום".

 

דאריאן וזירי לצד אחותו

לדבריו, הוא ואחותו נשאלו האם יש להם אזרחות ודרכונים איראניים והשיבו בשלילה. לגבי הוריו, הוא אומר כי הם נשאלו מספר שאלות בנוגע לעברם ולשירותם הצבאי. לאחר למעלה מ-4 שעות שוחררו כולם.

"החזירו לנו את הדרכונים והמפתחות ואמרו לנו, 'אתם חופשיים ללכת', ללא שום הסבר". למרות התחושה כי לחיסול סוליאמני והעלאת הכוננות מול איראן כתוצאה מכך, דובר רשות המכס והגבולות הכחיש בתגובתו לכלי התקשורת כי העיכוב נבע בשל מוצאם האיראני של תושבי לוס אנג'לס.

לדבריו, כמות הנכנסים הגדולה במהלך סופי השבוע היא זו שמשפיעה גם על זמני התשאול במקרים מסויימים."אנו לא מפלים אנשים על בסיס דת, גזע, מין או מוצא אתני", מסר בהודעתו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE