הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אזהרה מפני טרור איראני נשלחה לגופי אכיפת חוק ברחבי ארה"ב
גופי המודיעין בארה"ב העריכו כי התגובה האיראנית תיפתח עם מתקפה מעבר לים, בדיוק כפי שקרה אמש בעיראק. כעת קיים חשש כי הצעד הבא יכלול מתקפת סייבר כנגד מוסדות אמריקאים, ואפילו פיגוע טרור בשטח ארה"ב

לשכת החקירות הפדרלית (FBI) והמשרד לביטחון המולדת (DHS) שלחו השבוע הודעה למשרדי שריף ותחנות המשטרה המקומית ברחבי המדינה, ובה אזהרה מפני אירועי טרור ופעולות תגמול נוספות שאיראן עלולה לבצע כנקמה על חיסולו של קאסם סולימאני ע"י צבא ארה"ב בשבוע שעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: פיקוד הסייבר של צבא ארצות הברית)

 

בהודעה הוסבר כי גופי המודיעין של צבא ארה"ב מעריכים כי התגובה הראשונית של איראן תהיה מחוץ לגבולות ארה"ב, בדיוק כפי שקרה אמש כאשר נורו עשרות טילים לעבר שני בסיסים בעיראק שבהם שהו חיילים אמריקאים. עוד נכתב בהודעה כי ההערכה היא שאיראן תנסה להמשיך במסע הנקמה באמצעות פיגוע בתוך שטח ארה"ב, מתקפת סייבר או שילוב של השניים.

מעבר לגורמים איראנים, אנשי ה-FBI ו-DHS מודאגים מתגובה אפשרית של ארגונים התומכים במשטר האיראני, לדוגמה חיזבאללה. "למשמרות המהפכה ולארגון הטרור מלבנון היסטוריה ארוכה של ביצוע פיגועים כנגד מטרות מערביות, ביניהן אמריקאים, מחוץ למזרח התיכון", נכתב באזהרה.

 

איראנים שורפים דגלי ישראל וארה"ב במהלך מסע הלוויה של סולימאני (צילום: Getty Images)

 

באזהרה נוספת שנשלחה ביום שני, המשרד לביטחון המולדת הזהיר מפני ניסיונות לבצע מתקפת סייבר כנגד חברות אמריקאיות מובילות, למשל גוגל ואפל, שכן פגיעה בהן עלולה להביא להשפעה תודעתית שלילית בקרב אזרחי ארה"ב. בהודעה זו הוסבר לצוותי הלוחמה הקיברנטית של החברות שעליהם להיות מוכנים למתקפה שכזו. הם אף התבקשו לדווח על כך ל-DHS בהקדם האפשרי כדי שאנשיו יוכלו לסייע במאמצים לבלום את המתקפה.

"איראן לא תהסס לעשות שימוש בטקטיקה לא שוויונית כדי לקדם את האינטרס הלאומי שלה מעבר ליכולת הקונבנציונלית שלה. בנוסף, בשנים האחרונות, איראן הראתה יכולות יכולות מתוחכמות כדי לפגוע באנשים בעלי דעות פוליטיות וחברתיות שאותן הוגדרו ע"י המשטר כמסוכנות", נכתב בהודעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE